کد خبر: ۱۰۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 02 October 2015


نمایشگاه و جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی شامگاه پنجشنبه در کاخ مروارید مهر شهر کرج گشایش یافت.

به گزارش خبرنگارایرنا، در این جشنواره 120 غرفه مرتبط با حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فعال شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگارایرنا گفت: برای برپایی نمایشگاه و جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی در البرز سه هدف را دنبال می کنیم که یکی از این اهداف ، معرفی جاذبه هاو قابلیت های گردشگری این استان است .

احمد ترکاشوند افزود: تعریف یک الگو برای گردشگری استان البرز مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ مروارید است که به عنوان یک مکان تاریخی نه تنها در ایران بلکه درجهان مطرح است.

این مسوول اظهارکرد: پاسداشت آداب ، آیین ها ، رسوم و سنت های اقوام ایرانی که در استان البرز سکونت دارند از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه در البرز است .

ترکاشوند افزود:در حاشیه این نمایشگاه فرهنگی و تفریحی برای بازدید کنندگان و کودکان کلاس های آموزشی مانندباستان شناسی ، نقاشی، سفالگری، کوزه گری و غیر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 صنعت و هنر دستی استان البرز در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است،اظهار کرد: 30 غرفه این نمایشگاه به غرفه های زنده صنایع دستی اختصاص یافته است .

ترکاشوندخاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده در این نمایشگاه و جشنواره به مفاهیم گردشگری، راهنمای گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری استان البرز پرداخته شده است .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت:موسیقی سنتی و محلی در این نمایشگاه پخش می شود .

وی افزود: همچنین استقرار هشت سیاه چادر ازاستانهای کرمانشاه، گلستان، لرستان ، کردستان و غیره به این نمایشگاه جلوه خاصی بخشیده است.

وی با بیان داشت : پخت انواع نان های ، غذا و آش های محلی و فروش آنها در محل نمایشگاه به بازدید کنندگان از دیگر برنامه های این نمایشگاه و جشنواره است .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره از استانهای مختلف کشورهستند که با هدف معرفی صنایع دستی، مواد غذایی و آداب و فرهنگ استانهای خود در این نمایشگاه مستقر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه کودکان، تورهای البرزگردی رایگان و سایر برنامه های متنوع و فرهنگی در این جشنواره در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان البرز قرار دارد.

این نمایشگاه ازساعت 9صبح الی 22 امروز جمعه و در روزهای غیرتعطیل ازساعت16تا 22پذیرای علاقه مندان است .

نمایشگاه وجشنواره گردشگری و اقوام ایرانی در ساعت های اولیه گشایش مورد استقبال گسترده مردم البرز قرارگرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار