مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور؛
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ۵.۵ میلیارد یورو از محل تهاتر نفت برای تجهیز زیرساخت‌های هفت منطقه آزاد که سال گذشته تصویب و ابلاغ شده اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 07 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  سعید محمد روز شنبه در آیین معارفه مسوول منطقه آزاد تجاری - صنعتی مهران افزود: تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک و حداکثر تا یک ماه آینده اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب شود.

وی ادامه داد: پس از تصویب منطقه آزاد مهران، هیات مدیره معرفی و هیات مدیره نیز مدیرعامل منطقه آزاد مهران را مشخص میکند.

وی تاکید کرد: پس از تدوین طرح جامع که حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد منطقه محصور و سپس زیرساخت‌ها در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در مناطق آزاد باید دارای اهلیت باشند، افزود: رسیدگی به موضوع مالکیت زمین‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد صنعتی - تجاری کشور تصریح کرد: منطقه آزاد اروند معین منطقه آزاد تجاری - صنعتی مهران خواهد بود، مشاور هم مشخص و به وی تاکید شده است که برای پیشرفت کار با استانداری هماهنگی داشته باشد.

محمد اضافه کرد: تمامی تلاش خود را بکار خواهیم گرفت که مناطق آزاد تجاری - صنتعی از همه مشوق‌ها و معافیت‌ها استفاده کنند و در انتخاب سرمایه‌گذار اهلیت سنجی به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: با توجه جمعیت نسبت کم استان می‌توانیم با استفاده از مناطق آزاد اشتغالزایی قابل توجه داشته باشیم که لازمه آن سرمایه‌گذاری است که باید به آن ویژه توجه شود.

وی با تاکید بر این نکته که سوداگری زمین در مناطق آزاد ممنوع است، گفت: در واگذاری زمین‌ها باید دقت شود و تمامی زمین طبق قانون به اهلش سپرده خواهد شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد صنعتی - تجاری کشور با قدردانی از استاندار ایلام به دلیل پیگیری مستمر برای راه‌اندازی منطقه آزاد مهران گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ این سفر انجام شد که امیدواریم منشأ خیر و خدمات فراوانی برای مردمی که جانانه در دروان دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادند، باشد.

محمد گفت: امیدواریم بتوانیم با خدمت‌رسانی بی‌وقفه و گشایش‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی مردم این دیار تلاش کنیم.

وی بیان داشت: مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادی استان اثر گذار هستند و هفت منطقه آزاد کشور سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و تلاش ما این است که از معافیت‌های قانونی و مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذاران بهره گیریم.

به گفته وی سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد دلار از مهران به عراق صادر شد و از نظر مبادله گردشگر استان ایلام، دارای ظرفیت بسیار بالایی است.

در پایان این نشست نورالدین رحیمی بعنوان مدیر دفتر منطقه آزاد مهران منصوب شد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار