در دیدار شهردار با امیر محمد مختاری فر مطرح شد:
امیر سرتیپ محمد مختاری فر بر ضرورت استقرار پادگان نظامی در محدوده های خارج از شهر تأکید کرد و گفت: فعالیت یگان نظامی در داخل شهر، مسایل و مشکلاتی را در حوزه های ترافیکی و شهری ایجاد می کند، لذا این محل دیگر شرایط و استانداردهای لازم برای فعالیت یک پادگان نظامی را ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 01 October 2015

شهردار اردبیل در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور در محل پادگان تیپ 40 ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده این یگان نظامی دیدار و گفت و گو کرد.

آمادگی ارتش برای انتقال پادگان تیپ 40 به خارج از محدوده شهر اردبیل

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در این دیدار که با همراهی مدیر روابط عمومی شهرداری و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی صورت گرفت، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس برقراری امنیت و آسایش در جامعه را مرهون زحمات و از جان گذشتگی ایثارگران و شهدا دانست و تصریح کرد: ما این فداکاری ها را فراموش نکرده ایم و نخواهیم کرد.

شهردار اردبیل با قدردانی از فداکاری های دلاورمردان ارتش، اظهار کرد:امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است که در منطقه حرف اول را می زند و می تواند تهدیدی برای دشمنان این آب و خاک باشد.

فرمانده تیپ 40 ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم گویی به شهردار اردبیل و همراهان وی، اظهار کرد: ما سرباز وطن هستیم و اگر در دوران جنگ تحمیلی توفیقی برای ما سربازان حاصل شد؛ همه متکی بر پشتوانه نیروهای مردمی و مسوولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

آمادگی ارتش برای انتقال پادگان تیپ 40 به خارج از محدوده شهر اردبیل

سرتیپ امیر محمد مختاری فر افزود: امیدواریم به همراه تمامی کادر حاضر در تیپ 40 مستقل پیاده ارتش بتوانیم سربازان خوبی برای اردبیل باشیم و این آمادگی را هم داریم که در زمان وقوع هرگونه حوادث احتمالی در شهر در زمینه مدیریت بحران بتوانیم همکاری لازم را با مسوولان شهری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تیپ 40 مستقل پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمامی امکانات و نیروهای متعهد خود آماده ارائه خدمت به مردم شریف استان اردبیل می باشد.

اختصاص زمین 135 هکتاری در منطقه پیرآلقیر اردبیل جهت انتقال پادگان ارتش

به گزارش تابناک اردبیل، در ادامه این دیدار شهردار اردبیل با همراهی فرمانده تیپ 40 ارتش از بخشی از محوطه کوی مسکونی پادگان این تیپ به صورت میدانی بازدید بعمل آوردند.

فرمانده تیپ 40 مستقل پیاده ارتش در جریان این بازدید از تهیه نقشه های لازم و آمادگی ارتش برای واگذاری زمین 31 هکتاری پادگان تیپ 40 ارتش خبر داد و افزود: زمینی به مساحت 135 هکتار در منطقه پیرآلقیر اردبیل به منظور انتقال این پادگان از سوی مسوولان مربوطه تعیین و مشخص شده است که با تحویل زمین مذکور به ارتش؛ آماده عملیاتی کردن این انتقال هستیم.

امیر سرتیپ محمد مختاری فر بر ضرورت استقرار پادگان نظامی در محدوده های خارج از شهر تأکید کرد و گفت: فعالیت یگان نظامی در داخل شهر، مسایل و مشکلاتی را در حوزه های ترافیکی و شهری ایجاد می کند، لذا این محل دیگر شرایط و استانداردهای لازم برای فعالیت یک پادگان نظامی را ندارد.

وی تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته با ستاد کل، در صدد هستیم با طرح مبحث خروج پادگان از محدوده شهر و تحویل زمین در کمیسیون ماده 5 استانداری اردبیل، مجوز لازم جهت فروش سهم ارتش از زمین پادگان را دریافت نماییم.

مختاری فر با اشاره به نمونه توافق های مشابه صورت گرفته مابین ارتش و شهرداری شهرهایی نظیر ارومیه، خوی و... در رابطه با گشایش معابر و انتقال پادگان به خارج از شهر با در نظر گرفتن منافع شهر، خاطرنشان کرد: در صورت تعامل بیشتر این کار در شهر اردبیل هم قابل اجراست.


بازگشایی خیابان پادگان و عقب نشینی در طول خیابان امام(ره)، پیش از عملیات انتقال پادگان

شهردار اردبیل نیز در جریان بازدید میدانی از محوطه پادگان تیپ 40 ارتش جمهوری اسلامی ایران، از توافق اولیه صورت گرفته فیمابین ارتش و شهرداری در ارتباط با عملیاتی شدن طرح عقب نشینی پادگان در طول خیابان امام(ره) در حدفاصل تقاطع ایستگاه سرعین تا میدان ارتش خبر داد.

لطف اللهیان اضافه کرد: بر اساس همین توافق و با همکاری نزدیک فرماندهی محترم تیپ 40 مستقل پیاده ارتش نسبت به بازگشایی خیابان عبوری از میان پادگان نیز اقدام خواهد شد.

آمادگی ارتش برای انتقال پادگان تیپ 40 به خارج از محدوده شهر اردبیل

وی تأکید کرد: شهرداری به هیچ وجه به دنبال سهم خالص در این طرح نبوده و هدف از عملیاتی شدن طرح های مذکور نیز صرفاً خدمت به شهر و شهروندان می باشد، چرا که اعتقاد داریم بازگشایی معبر جدید از درون پادگان و تعریض و عقب نشینی محدوده ذکر شده در طول خیابان امام(ره) بسیاری از مشکلات ترافیکی این بخش از شهر را مرتفع خواهد کرد.

این مسوول با اذعان به اینکه از محوطه پادگان تیپ 40 ارتش که در محدوده شهری اردبیل واقع است؛ بیشتر در حوزه توسعه فضای سبز شهری استفاده خواهد شد، متذکر شد: اقدامات مربوط به بازگشایی و تعریض معابر در این محدوده نیز به دلیل احتمال طولانی بودن پروسه انتقال پادگان، قبل از انتقال کامل این پادگان به مکانی مناسب صورت می گیرد تا در امر توسعه و برنامه ریزی های ترافیکی شهر خللی ایجاد نشود.

آمادگی ارتش برای انتقال پادگان تیپ 40 به خارج از محدوده شهر اردبیل

شهردار اردبیل در این بازدید همچنین در خصوص لکه گیری آسفالت معابر محوطه مسکونی پادگان تیپ 40 ارتش قول مساعد داد و افزود: با همکاری مدیریت شهرداری منطقه نیز نسبت به تجهیز پارک کودک محوطه به برخی دستگاه های بازی اقدام خواهد شد.

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در پایان این دیدار با اهدای لوح سپاسی از زحمات و همکاری های نزدیک فرمانده تیپ 40 ارتش با مجموعه شهرداری اردبیل قدردانی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار