نشست صمیمی استاندار گیلان با هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات ، همزمان با هفته بسیج کارگری برگزار شد
کد خبر: ۱۰۴۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ 26 April 2022

به گزارش تابناک گیلان؛ استاندار در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان که به مناسبت هفته "کار و کارگر" برگزارشد، کارگران را موتور محرک جامعه و رزمندگان جبهه اقتصادی دانست و گفت: کارفرمایان باید براساس چارچوب قانون با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت اهتمام داشته باشند و کارگران هم با کسب مهارت در کار و ایمنی در عرصه تولید تلاش کنند.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به مدیریت سلیقه‌ای برخی مسئولان در واگذاری صنایع به بخش خصوصی افزود: ناکارآمدی‌ها و رفتار‌های غیرحرفه‌ای برخی از مدیران در واگذاری صنایع به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، سبب شد ، کارخانجاتی که در گذشته در اختیار بخش‌های دولتی بوده به اهلش سپرده نشود و شرکت رشت الکتریک نمونه‌ای از این واگذاری ناصحیح است.
وی دانش بنیان بودن و بهره مندی از فناوری روز در واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها را مهم دانست و خواستار فعال کردن واحد‌های صنعتی غیرفعال و نیمه تعطیل شد.
استاندر گیلان با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل افزود: بانک‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن سود‌هایی که می‌گیرند، درخصوص واحد‌هایی که مشکل بانکی دارند پاسخگو نیستند.
دکتر اسدالله عباسی گفت: بسیج کارگری باید مکمل سیاست‌های دولت باشد تا با تحقق شعار سال، در حوزه تولید، به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده ۸ درصدی برسیم و واحد‌های غیرمولد به مولد تبدیل شود.
استاندار به اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد کسب و کار اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱۴ مجوز بی‌نام در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری صادر شده است.
در ادامه این نشست سرهنگ حسینی جانشین فرمانده سپاه قدس در امور اقشار بسیج، سرهنگ اسکندری مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی گیلان با ارایه گزارشی از جامعه کارگری استان به تعطیلی ۵۰۰ واحد صنعتی در استان، لزوم افزایش حقوق کارگران و مشکلات بیمه‌ای این قشر، همکاری نکردن بانک‌ها با واحد‌های آسیب دیده و غیرفعال تولیدی، تلاش برای راه اندازی ۶۸ واحد تعطیل شده در سال جاری و اجرای طرح حمایت از کالا‌های ایرانی و تولیدکنندگان اشاره کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار