کد خبر: ۱۰۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 30 September 2015
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: آشنایی با میراث فرهنگی باید از دوران کودکی شکل بگیرد.

عبدالناصر میرچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز با بیان اینکه زمینه‌ها و بسترهای مناسبی برای معرفی صنایع دستی در البرز ایجاد شده، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی از جمله مراکزی است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته است.

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ و فرهنگ را از ضروریات دانست و بیان کرد: زمانی که کودکان و نوجوانان ما نسبت به پیشینه تمدن و فرهنگ خود آگاه باشند به آن پایبند می‌شوند.

این مقام مسئول ابراز داشت: این آشنایی موجب شکل‌گیری ذهنیت کودکان و نوجوانان می‌شود و در شکل‌گیری آینده آنها نیز موثر خواهد بود.

میرچی گفت: اداره کل میراث فرهنگی از طرح‌های تاریخی، فرهنگی و مردم‌شناسی حمایت می‌کند؛ زیرا اهمیت بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه برای ما بسیار زیاد است.

وی اذعان داشت: متاسفانه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری با قدمت چند هزار ساله هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است و باید برای معرفی این مراکز تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز ضرورت اطلاع‌رسانی در این زمینه را مورد توجه قرار داد و گفت: زمانی که اطلاع‌رسانی انجام شود و آگاهی‌ها افزایش یابد بازدیدها بیشتر شده و همگان خود را در نگهداری و حفظ این آثار موظف می‌دانند.

این مقام مسئول در پایان گفت: برای تحقق این مهم آماده‌ایم تا اطلاعات خود در مورد آثار تاریخی را از طریق کارشناسان در اختیار نسل جوان و نوجوان قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار