فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک نفر كه در پوشش پیش فروش آپارتمان ۱۰۰ ميليارد ريال كلاهبرداري كرده و متواری شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 12 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" افزود: كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان مرکزی با هماهنگي مقام قضائي و با تشکیل یک کارگروه ویژه، پيگيري اين پرونده را در دستور كار خود قرار دادند.
وی یادآورشد: تحقيقات اوليه كارآگاهان از شاكيان پرونده بیانگر آن بود كه این فرد چندي پيش در شهرستان اراک با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان فردي که در امر ساخت و ساز مجتمع های آپارتمانی فعاليت مي كند، با تنظیم قولنامه های صوری تعدادی از مجتمع های آپارتمانی درحال ساخت را در یکی از شهرک های مسکونی این شهرستان به آنان پیش فروش و طی مراحلی با ترفندهايي خاص ۱۰۰ میلیارد ریال از خریداران دریافت می کند و سپس بدون عمل به تعهدات خود، متواري مي شود.
این مقام عالی انتظامی با اشاره به اینکه شیوه کلاهبرداری متهم، پیش فروش هر یک از واحدهای آپارتمانی به چند نفر از شهروندان بوده است افزود: با استعلام های صورت گرفته از سوی كارآگاهان پليس آگاهي مشخص شد که این فرد متواری دارای چندین فقره سوابق مختلف کیفری می باشد.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به متواری بودن و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبردار حرفه ای یادآورشد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی با تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مناسب، در نهایت موفق به شناسایی محل اختفای وي در اراک شدند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری اين كلاهبردار در عملیاتی غافلگیرانه اظهار داشت: متهم در بازجویی های تخصصی و فنی کارآگاهان به ۱۰۰میلیارد ریال کلاهبرداری در پوشش پیش فروش هر یک از واحدهای آپارتمانی به ۹ نفر از شهروندان در شهرستان اراک اعتراف و پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار