معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ایجاد فضای رقابتی برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان موجب جلوگیری از رانت و فساد در بازار می شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 08 February 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهریار عباسی در نشست قرارگاه امنیت غذایی تنظیم بازار استان اظهار داشت: انحصار رانت و فساد می آورد و موجب عدم نظارت دقیق و مناسب بر بازار می شود.

وی به ضرورت ایجاد بازار رقابتی در عرضه میوه و تره بار، گوشت مرغ، کشتارگاه و عرضه سایر اقلام اساسی مورد نیاز مردم تاکید کرد.

سهمیه کالاهای اساسی بسرعت جذب و توزیع شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: سهمیه کالاهای اساسی که به استان تخصیص داده می شود، باید به سرعت جذب و توزیع شوند تا بازار دچار التهاب و گرانی نشود.

عباسی تاکید کرد: برنج و شکر به میزان لازم به استان اختصاص داده شده و برای تامین کسری کالاهای اساسی از طریق مرکز پیگیری لازم صورت می گیرد و خوشبختانه اکنون مشکلی در سطح بازار نداریم.

نظارت ها تشدید شود

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز و ایام پایان سال هستیم باید نظارت ها بر بازار تشدید شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بازرسان به صورت محسوس و غیرمحسوس بر بازار نظارت و اجازه ندهند دلالان و افراد سودجو موجب گرانی برخی اقلام مورد نیاز مردم شوند.

عباسی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی همه اعضا قرارگاه امنیت غذایی استان تاکید کرد: وظیفه همه ماست در این شرایط که فشار اقتصادی بر مردم زیاد است، از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم و در راستای مهار و کاهش قیمت ها گام برداریم.

وی بر ضرورت تشدید نظارت ها و برخورد با متخلفان تاکید کرد و گفت: بسیج اصناف، تعزیرات، جهاد کشاورزی ، صمت و سایر دستگاه های نظارتی همگی پای کار باشند.

میدان میوه و تره بار ایلام تعیین تکلیف شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر ضرورت تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار ایلام تاکید کرد و گفت: باید طراحی مناسب این زمین بر اساس افق و چشم انداز آینده شهر در نظر گرفته و سردخانه ذخیره سازی نیز برای آن طراحی شود.

عباسی اظهار داشت: همچنین ساماندهی بازارچه سنتی میوه و تره‌بار پارکینگ شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد و برنامه جامعی برای سامان دهی این مراکز توسط شهرداری و جهاد کشاورزی طراحی شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه قرارگاه بتوان شرایط مناسبی برای تامین و ایجاد امنیت غذایی مردم در این وضعیت اقتصادی و معیشتی فراهم شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار