رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال گفت: به علت وزش باد شدید و کولاک برف راه ۲۵ روستای بازگشایی شده این شهرستان دوباره مسدود شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 06 February 2022

 

معروف خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بارش برف سنگین روزهای جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری راه همه روستاهای دارای سکنه این شهرستان را مسدود کرده بود که در طول روز وشب گذشته راه ارتباطی مسدود ۱۱۷ روستای خلخال با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه به رغم صاف شدن آسمان و قطع بارش برف به علت شدت باد کولاک در سطح همه محورهای بین شهری و روستایی خلخال همچنان ادامه دارد، افزود: با وجود تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده از برف هم اکنون راه ۲۵ روستای خلخال به علت بارش سنگین برف همراه با کولاک دوباره مسدود شده که تلاش راهداران برای بازگشایی این محورهای مسدود روستایی در حال انجام است .

خسروی گفت:از آغاز بارندگی‌های برف و از ابتدای دی ماه امسال تا کنون بیش از ۲۵ هزار کیلومتر باند از سطح راه های بین شهری وروستایی پوشیده از برف این شهرستان برفروبی و بازگشایی شده و برای مقابله با پدیده یخبندان سطح همه محورهای بین شهری نمک پاشی و یخ زدایی شده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز از قطع بارندگی و صاف شدن آسمان خلخال در صبح امروز خبر داد و گفت:با فروکش برف دمای هوای این شهر از ابتدای بامداد امروز رو به کاهش گذاشت و به ۶/۸ درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز گذشته ۵/۵ درجه کاهش یافته است.

غلامرضا گلمردای اضافه کرد: ارتفاع برف طول ۲ روز گذشته شهر خلخال ۲۶ سانتمیتر اندازه گیری شده که در همین مدت میزان برف ذوب شده نیز ۲۰/۸ میلیمتر به ثبت رسبده است .

رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: با خروج کامل سامانه بارشی از منطقه از امروز یکشنبه شاهد کاهش دما و یخبندان شدید خواهیم بود و جوی سرد و نسبتا پایدار در منطقه حاکم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار