بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 28 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

19 زائر گیلانی در فاجعه منا جان باختند + اسامی


طبق اعلام سازمان حج و زیارت، آخرین آمار جان‌باختگان کاروان‌های حج تمتع گیلان به 19 نفر و مفقودین به 6 نفر رسیده است.

به گزارش تابناک گیلان، طبق اعلام سازمان حج و زیارت، آخرین آمار جان‌باختگان کاروان‌های حج تمتع گیلان به 19 نفر و مفقودین به 6 نفر رسیده است.

اسامی زائران فوت شده در فاجعه منا

احمد اسماعیلی چافی

حجت اوشیانی

کریم پورتقی راستگومقدم

ابراهیم پوررستمی

علی ثامنی

حیدر حسینی

غلامرضا خورسند

محمدجواد رضی‌کاظمی

محمدحسین رمضانی سیاه‌خلکی

علی‌اصغر صالحی گلسفیدی

جمشید علم‌جو

رحمت غلامی جیرگل

ابراهیم فخری

یوسف کاکویی

ابراهیم کریم‌پور چمچالی

عزت‌الله مرادی

محمدابراهیم مصطفی‌زاده

سیدحسن موسوی

علی‌محمد یحیی‌پور

اسامی زائرین مفقود شده گیلان در فاجعه منا

حمیدرضا انزایی گریوده

احمد برزگر

محمدعلی بهرام‌پور

محمود ربیع‌نژاد کومله

حبیب ترابی

سیدبیژن نوربخش کومله

به گزارش تابناک، تمام قربانیان و مفقودین زائر گیلان از کاروان 28159 رودسر هستند.


مشکلات مالی داماش از چندین سال گذشته است/ مسئولان قول کمک داده‌اند

رئیس هیأت فوتبال استان گیلان گفت: مشکلات مالی باشگاه داماش از چندین سال گذشته وجود داشته و این موارد باعث شده بازیکنان شاکی شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، طبق برنامه قرار بود تیم فوتبال داماش گیلان در چارچوب هفته هشتم لیگ دسته اول به مصاف نفت مسجد سلیمان برود اما با توجه به مشکلات مالی تیم بازیکنان حاضر نشدند به جنوب سفر کنند.

قربانعلی الماسخاله، رئیس هیأت فوتبال استان گیلان در خصوص این مسئله به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه با وجود اینکه برای بازیکنان و کادرفنی هواپیما و هتل اسکان گرفه شده بود اما بازیکنان به خاطر مشکلات مالی حاضر نشدند تا برای این بازی به جنوب سفر کنند.

وی ادامه داد: مشکلات مالی داماش برای 4-5 سال گذشته است و بازیکنان هم حق دارند که دنبال حق و حقوقشان هستند. ما جلساتی با مسئولان استانی، شورای شهر و مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان برگزار کرده‌ایم و تمامی آنها قول کمک داده‌اند اما با توجه به اینکه بحث اداری مدتی زمان می‌برد نیاز به فرصت است که این کمک‌ها به دست تیم برسد.


به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان ،سعید آگشته شهردار لاهیجان در دیدار با آقای نور محمد جادمانی سفیر پاکستان از آمادگی شهرداری لاهیجان برای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای پاکستان خبر داد و گفت: به مناسبت برگزاری نشست فرهنگی اکو در لاهیجان یکی از خیابانهای لاهیجان و شهرهای پاکستان بنام دو شهر نامگذاری شود.

سفیر پاکستان نیز با اعلام رضایت از مهمان نوازی مردم و مسئولان لاهیجان گفت: از زمان حضور در لاهیجان احساس خوبی دارم و فکر میکردم در شهر خودم هستم.

وی گفت : روابط دو کشور ایران و پاکستان از سطح بالایی برخوردار است. و ما با انجام سرمایه گذاری مشترک میتوانیم زمینه های مشترک را فراهم کنیم.

در دیدار با سفیر تاجیکستان نیز شهردار لاهیجان با بر شمردن مشترکات فرهنگی و روابط اقتصادی دو کشور گفت: تاجیکستان کشور برادر ما است و نشست فرهنگی اکو فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل های فرهنگی لاهیجان است.

آقای امامزاده سفیر تاجیکستان نیز با تسلیت درگذشت حجاج ایرانی در حادثه منا گفت: تسلیت و همدردی مردم تاجیکستان را با مردم کشور عزیز ایران ابلاغ میکنم و از مهمان نوازی مردم لاهیجان قدردانی میکنم.

در دیدار با سفیر افغانستان نیز شهردار لاهیجان نیز به مشابهت ها و ظرفیت های مشابه دو کشور اشاره کرد و گفت : ایران و افغانستان در کنار نزدیکی های فرهنگی که دارند در زمینه اقتصادی نیز یکی از شرکای بزرگ می باشند.

آقای نصیر احمد نور سفیر افغانستان نیز اعلام نمود همکاری های دو کشور ایران و افغانستان در حال افزایش می باشد و ظرفیت های خوبی در دو کشور می باشد.

سفیران اکو۳سفیران اکو۲


 استفاده از داوران‌خارجی نشانه بی‌اعتمادی به داوران داخلی است

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: حضور داوران خارجی به منظور قضاوت دیدارهای داخلی فوتبال را نشانه بی‌اعتمادی به داوران داخلی دانست.

به گزارش تابناک گیلان، مهرداد بائوج لاهوتی درباره پیشنهاد برخی تیم‌ها مبنی بر این‌ که داوران خارجی بازی‌های لیگ را سوت بزنند، گفت:‌ این کار بی‌اعتمادی به داوران داخلی است در هر حالی که باید زمینه را برای رشد و پیشرفت آن‌ها فراهم کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، تصریح کرد: اگر در برخی از دیدارها که حساسیت خاصی دارد از داوری خارجی استفاده شود مشکلی نیست ولی در غیر این صورت لزومی ندارد که پای داوران خارجی به لیگ باز شود و به داخلی‌ها اعتماد نشود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: اعتماد کردن به داوران داخلی باعث رشد آن‌ها می‌شود و چه بسا بازی‌های خارجی مهمی هم سوت بزنند؛ البته چند نفر از آن‌ها این کار را انجام داده و عملکرد خوبی هم داشته‌اند.

بائوج لاهوتی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به این‌ که کمیته انضباطی در توهین به داوران مقصر بوده خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال باید با اعتماد بیشتری نسبت به قضایا رفتار کند و لازم است مربیان و بازیکنان، برد و باخت ورزش را قبول کنند؛ داور یک طرف قضیه است و در تمام دنیا ممکن است داوران اشتباه ‌کنند ولی باید به تشخیص اواحترام گذاشته شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: ممکن است داوران خارجی نیز در زمین بازی و قضاوت میان تیم‌های ایرانی، اشتباهاتی داشته باشند؛‌ لذا صرفا با حضور آن‌ها مشکلات تیم‌های فوتبال کشور ما حل نمی‌شود.

در حالی برخی تیم‌های فوتبال پیشنهاد داده‌اند برای بازی‌های آنها در لیگ برتر از داوران خارجی استفاده شود که پیش از این به جز دربی تهران، سابقه نداشته که یک داور خارجی بازی‌های لیگ ایران را قضاوت کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار