کد خبر: ۱۰۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 28 September 2015

مدیر شبکه سمن‌های محیط زیست استان البرز گفت: رفع مشکلات زیست محیطی البرز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ ناهید ختایی ظهر امروز در نشست بررسی دغدغه‌های زیست محیطی استان البرز که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در استانداری البرز برگزار شد با تأکید بر اجرای طرح‌های زیست محیطی به منظور حفظ محیط زیست افزود: مشکلات زیست محیطی در استان البرز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان نوپای البرز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که می‌توانیم از این طبیعت بکر و زیبا در جهت توسعه و جذب گردشگران استفاده کنیم لذا با نظارت بیشتر و برنامه‌ریزی‌های اصولی علاوه بر حفظ این محیط ها می‌توانیم در جذب بیشتر گردشگران نیز اقدامات اساسی را انجام دهیم.

ختایی در بخشی دیگر از سخنان خود فعالیت‌های مستقل منابع طبیعی و محیط زیست در راستای حفظ محیط زیست را خواستار شد و گفت: فعالیت مستقل این مراکز سبب عدم برخی از موازی کاری‌ها خواهد شد.

این مسئول یکی از مهمترین عواملی که محیط زیست استان را مورد تهدید قرار داده است را کاهش منابع آبی عنوان کرد و افزود: دفع غیربهداشتی فاضلاب های شهری و ... از دیگر عوامل آلودگی محیط زیست است که توانسته این مهم را به مخاطره بیندازد.

ختایی افزایش بروز ریزگردها را در استان البرز نیز یک خطر جدی خواند و گفت: چاره اندیشی برای رفع این پدیده نیز یکی از مهمترین اقداماتی است که باید از سوی مسئولان کارشناسی و مرتفع شود.

مدیر شبکه سمن‌های البرز در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از نیازهای استان البرز را توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه تکمیل پروژه قطار شهری دانست و گفت: راه‌اندازی پروژه قطار شهری کرج می‌تواند بخش قابل توجهی از حجم ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به احداث جاده هشتگرد به طالقان اشاره کرد و افزود: احداث این جاده نیز تهدیدی بسیار جدی برای اکوسیستم طالقان و مناطق کوهستانی و همچنین جمعیت حیات وحش کل و بز این منطقه به شمار می‌رود.

ختایی یکی از مهمترین اقدامات لازم را در زمینه محیط زیست ارائه آموزش‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح الفبای محیط زیست در تعدادی از مدارس استان البرز اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار