کد خبر: ۱۰۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 26 September 2015
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: گسترش فرهنگ تعاون زمینه گسترش وحدت و هم دلی و شکوفایی ابتکارو نوآوری در جامعه را فراهم می‌کند.

اسماعیل خلیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، در خصوص مزیت‌های شرکت‌های تعاونی نسبت به سایر شرکت‌های تجاری اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی از تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای اعضای شاغل در تعاونی به میزان 20 درصد برخوردارند.

وی افزود: شرکت‌های تعاونی از پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی و سایر هزینه‌های اولیه برای راه‌اندازی تعاونی برخوردار می‌شوند، همچنین صندوق سرمایه‌گذاری تعاون با شرایط آسان بازپرداخت تسهیلات بانکی تعاونی‌ها را تضمین می‌کند.

این مقام مسئول از ارائه آموزش‌های رایگان مهارت‌آموزی برای اعضا، کارکنان و مدیران تعاونی‌ها خبر داد و گفت: کمک‌های بلاعوض به تعاونی‌ها در جهت اجرای طرح‌های بهبود بهره‌وری، اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی، طرح‌های عارضه‌یابی، اخذ ایران کد و ... ارائه می‌شود.

خلیلی همچنین از عضویت شرکت‌های تعاونی در اتاق تعاون خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی عضو اتاق تعاون از مزایای بسیاری از جمله دریافت کارت بازرگانی، مشاوره‌ها و داوری‌های حقوقی و مالیاتی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: تعاونی‌ها در اولویت انجام معاملات با شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در شرایط برابر هستند.

وی در خصوص اهداف و کارکردهای بخش تعاون گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع معضل بیکاری، توزیع عادلانه منابع و حمایت‌های دولتی، توانمندسازی نیروی انسانی به‌ ویژه کارآفرینان، تجمیع منابع مردمی برای بهره‌گیری در تولید و اشتغال، جلوگیری از ایجاد انحصار و رانت‌خواری و توزیع عادلانه درآمدها از جمله اهداف بخش تعاون است.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: همچنین هدایت، نظارت و حمایت قانونمند از مشارکت عمومی در فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی، بسترسازی برای بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی، سازمان‌دهی گروه‌های جوان و فارغ‌التحصیل و استفاده از توانمندی‌های آن‌ها برای توسعه کشور و حذف عوامل واسطه‌ای در تولید و توزیع از دیگر کارکردهای بخش تعاون استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار