رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ثبت ۴۲ هزار و ۹۳۹ عملیات امدادرسانی توسط اورژانس کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 20 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر هومن رفیعی اظهار کرد: ۶۷ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه هوایی با ۷۰۰ نیروی عملیاتی و ستادی اورژانس در استان کرمانشاه مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی افزود: مجموعاً ۱۴۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه پایگاه موتورلانس در پایگاه‌های استان کرمانشاه وجود دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ هزار و ۹۳۹ مأموریت انجام شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۲۴۰ مأموریت شهری و هفت هزار و ۶۹۹ مأموریت جاده‌ای بوده است.

رفیعی با اشاره به آمار بالای مزاحمت‌های تلفنی، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶ هزار و ۷۹۳ مورد مزاحمت تلفنی با شماره اورژانس ۱۱۵ استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

وی در خصوص مدت زمان رسیدن تیم‌های پزشکی به صحنه حوادث، گفت: این مدت زمان برای استان کرمانشاه در ۸۰ درصد مأموریت‌های جاده‌ای میانگین ۱۳.۴ دقیقه و در ۸۰ درصد مأموریت‌های شهری میانگین ۷.۴ دقیقه است.

رفیعی ادامه داد: از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون ۹ هزار و ۴۹۰ مورد مأموریت مختص بیماران کرونایی در اورژانس استان کرمانشاه انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش مرگ و میر همشهریان به علت مسمومیت با گاز مونواکسید کربن مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در مواجهه با فرد مسموم شده با گاز مونواکسید کربن با حفظ خونسردی و تماس با اورژانس ۱۱۵ برای انجام اقدامات لازم فرد را از محیط خارج کنند تا خود نیز دچار گازگرفتگی نشوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار