معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دیابت یک بیماری خاموش و خطرناک است و اگر به موقع درمان نشود، خطرات جبران ناپذیری دارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 14 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: دیابت یا بیماری قند خون، یک بیماری مزمن است که درمان‌ نشدن به موقع آن می‌تواند عوارضی جدی از قبیل کوری ناگهانی، نارسایی کلیوی، سکته مغزی و قطع پا به دنبال داشته باشد.
وی یادآورشد: از همین رو این بیماری می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های طولانی‌مدت پزشکی و غیرپزشکی برای بیماران، خانواده‌ی آن‌ها، مراقبین و نظام سلامت شود.
وی تاکید کرد: مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه شعار ملی هفته دیابت امسال است و اختصاص یک هفته به این بیماری نشان از اهمیت آن و صد البته درمان و کنترل آن است.
دکتر صادقی ادامه داد: این بیماری از ابعادی چون پیشگیری، دسترسی بهینه به درمان و مراقبت، آموزش، انسولین و دارهای خوراکی ، خود مراقبتی و خود پایشی، پاندمی کووید، فعالیت بدنی کافی و تغذیه سالم قابل بحث و بررسی است.
وی یادآور شد: علت بروز دیابت براساس انواع آن فرق می‌کند،اما همه آن‌ها در یک ویژگی مشترک هستند،«بالا رفتن سطح قند خون» که در نهایت می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کند.
گفتنی است در کشور ما بیش از ۵/۵ میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال یعنی حداقل ۱۱ درصد جمعیت مذکور از بیماری دیابت رنج می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار