کد خبر: ۱۰۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 24 September 2015
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: اگر دنبال نحوه بندگی خالص و اطاعت از حضرت باریتعالی هستیم باید عید قربان و فلسفه آن را سرلوحه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی در گفتگو با مهر ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان اظهار کرد: عید قربان عید اطاعت و بندگی است که به مناسبت کار ارزشمند حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) نامگذاری شد.

وی ادامه داد: زمانیکه حضرت ابراهیم به فرمان خداوند باید فرزند را به قربانگاه عشق می برد موضوع را با حضرت اسماعیل مطرح کرد و حضرت اسماعیل گفت هر آنچه که خداوند فرموده همان را اطاعت کن و این امر با اجرای هر دو بزرگوار تحقق یافت.

حجت الاسلام مسعودی گفت: اگر دنبال نحوه اطلاعت از حضرت باریتعالی هستیم باید عید قربان و فلسفه آن را سرلوحه خود قرار دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی به حدیثی از رسوال خدا (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمودند « با ریختن اولین خون قربانی در این روز صاحب قربانی بخشیده می شود» و همچنین فرمودند « هر کس نیتش در قربانی کردن صادق باشد اولین قطره خون قربانی کفاره گناهان او خواهد بود».

وی افزود: حضرت ابراهیم فرمودند « خداوند عید قربان را نهاد تا مستمندان سیر شوند پس از گوشت قربانی، مستمندان را بهره مند کنید تا بیشتر پذیرفته شود».

حجت الاسلام مسعودی در پایان با اشاره به دهه ولایت که با عید قربان آغاز و با عید غدیر تمام می شود گفت: توصیه می شود در این ایام گرانقدر در بحث کمال بندگی و اطاعت از فرمان باریتعالی و توصیه های پیامبر الگو بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار