مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از تربیت 25 هزار حافظ قرآن کریم در این استان خبرداد.
کد خبر: ۸۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 20 August 2015

حجت الاسلام محمد صالحی عصر پنج شنبه در آیین روز ملی تکریم امامزادگان که در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار شد، با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در سال های اخیر به دستور مقام معظم رهبری اجرا می شود، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در لبیک به این ندای رهبری تا کنون موفق به تربیت یک میلیون حافظ شده است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند امامزادگان بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شوند و مکان و ملجایی برای سبک شدن دل جوانان و نزدیک شدن جوانان به خداوند باشند که اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز در این راستا انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه با برنامه ریزی هایی که انجام می دهد در تمام طول سال از لحظه تحویل سال تا پایان آن در تمامی ایام و مناسبت ها در آستان مقدس امامزادگان برنامه های مختلف فرهنگی اجرا می کند.

صالحی در ادامه با اشاره به نامگذاری روز پنجم ذی القعده به نام روز ملی تکریم امامزادگان مدفون در ایران، گفت: نبود این روز همچون یک خلائی بود برای پاسداشت و گرامیداشت امامزادگان که حق بزرگی بر گردن ایرانیان دارند زیرا ما ارادتمان به اهل بیت (ع) را مدیون آن ها بوده و آن ها نگهدارندگان دین در ایران هستند.

دراین آیین شاعر جوان اهل بیت (ع)، صابر خراسانی نیز ابیاتی را به مناسبت دهه کرامت در مدح و ثنای اهل بیت (ع) و بخصوص امام رضا (ع) و خواهر گرامیشان حضرت معصومه (س) خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار