کد خبر: ۷۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 05 August 2015

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های استان در حال از بین رفتن هستند، گفت: لازم است مبلغی اختصاص یابد تا در حد توان گامی برای جوانان و اهل علم و فرهنگ برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله فلاح در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان کرج که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز با حصور فرماندار کرج برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه های استان البرز وضعیت مطلوبی ندارد و از نظر زیرساختی در ردیف 22 استان‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 150 میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه‌های عمومی استان البرز مصوب شد، افزود: از این مبلغ تنها 76 میلیون تومان تخصیص داده شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با تاکید بر اینکه اعتبار هر شهری به مکان‌های فرهنگی و کتابخانه‌های آن است، بیان کرد: زمانی که مهمانی به شهر یا استان می‌آید مسئولان مهمان را به مکان‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها برای معرفی هویت شهر می‌برند.

وی گفت: وضعیت اقتصادی دولت و بودجه‌ها مشخص است اما لازم است موضوع کتابخانه‌ها به صورت ویژه‌تر دیده شود.

فلاح با بیان اینکه درخواستی برای ساخت کتابخانه مرکزی نداریم، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان استانی، زمین اخذ شده، آماده و در مرحله طراحی است اما مابقی کتابخانه‌ها از لحاظ توسعه‌ای دچار مشکل هستند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های امام‌خمینی، علامه حلی و امیرکبیر به عنوان شاخص استان دارای مشکلاتی است و همچنین به وضعیت کتابخانه‌های ماهدشت و کمالشهر باید توجه و رسیدگی شود.

مدیرکل کتابخانه های استان البرز با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های استان در حال از بین رفتن هستند، افزود: لازم است مبلغی اختصاص یابد تا در حد توان گامی برای جوانان و اهل علم و فرهنگ برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار