کد خبر: ۴۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 10 June 2015
مسئول ستاد طرح تربیت حافظ سازمان اوقاف کشور از ثبت نام ۹۵۰ هزار نفر در سامانه حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: ظرفیت فکری کودکان و جامعه به وسیله قرآن می تواند تقویت می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ مربیان طرح جامع حفظ قرآن کریم ظهر امروز با حضور مسئول ستاد طرح تربیت حافظ سازمان اوقاف کشور در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی متقی به برنامه تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدا اجرای این طرح بعید به نظر می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه در سی سال گذشته، ۸ هزار نفر حافظ قرآن تربیت شدند، گفت: پس از سازمان اوقاف این وظیفه به عهده آموزش و پرورش است تا دانش آموزان با قرآن تربیت شوند.

این مسئول طبق تحقیق و بررسی وزارت کشور در سال ۸۶، گفت: در یک طرحی که اقشار مختلف جامعه مورد تحلیل قرار گرفتند، سالم‌ترین قشر که کمترین آسیب به آن‌ها وارد شده بود، حافظان قرآن بودند.

موقوفه برای آموزش قرآن وجود ندارد

حجت‌الاسلام موسوی متقی با اشاره به اینکه قرآن می‌تواند آدمی را از آسیب‌های اجتماعی در امان بدارد، افزود: قرآن کودکان، بزرگسالان و در کل جامعه را از مفاسد اجتماعی و اخلاقی دور می کند.

مسئول ستاد طرح تربیت حافظ سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه تا کنون ۹۵۰ هزار نفر در سامانه حفظ قرآن کریم ثبت نام کرده اند، افزود: رهبر معظم انقلاب، حفظ قرآن را وسیله استحکام امت می‌داند.

مسئول ستاد طرح تربیت حافظ سازمان اوقاف کشور زحمات مربیان را همانند زحمات مجاهدین فی‌سبیل‌الله در جبهه‌های جنگ تحمیلی دانست و گفت: ظرفیت فکری کودکان و جامعه به وسیله قرآن می تواند تقویت می شوند.

وی در ادامه به موقوفات اشاره کرد گفت: موقوفه های زیادی در بخش های مختلف وجود دارد اما متاسفانه موقوفه‌ای برای حفظ، تربیت و ترویج قرآن وجود ندارد که باید تقویت شود.

سازمان اوقاف موفق‌ در زمینه تربیت حافظان قرآنی

مسئول ستاد طرح تربیت حافظ سازمان اوقاف کشور وقف با محوریت ترویج قرآن را با ارزش عنوان کرد.

حجت‌الاسلام موسوی متقی با اشاره به اینکه در استان البرز موقوفه برای آموزش قرآن وجود ندارد، بیان کرد: ۲۰ استان کشور مانند البرز از داشتن موقوفه آموزش قرآن محروم هستند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به اینکه تابیعت از مقام معظم رهبری حلال همه مشکلات جامعه است، اظهار کرد: اگر در جامعه ۷۰ میلیونی ۱۵ میلیون فرد قرآنی وجود داشته باشد، می توانیم ادعا کنیم که این جامعه می تواند دگرگون شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به صورت ویژه متهعد شد یک میلیون نفر حافظ قرآن با محوریت بقاع متبرکه تربیت کند، گفت: مربیان قرآنی برای اجرای این طرح زحمات زیادی می کشند.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز در پایان سازمان اوقاف را موفق‌ترین دستگاه در زمینه تربیت حافظان قرآنی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار