آیا شایعه مربوط به تبعیض در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز صحت دارد؟
روز گذشته خبر بسیار خوبی در رسانه‌های البرز منتشر شد، اما بلافاصله شایعه‌ای عجیب که امیدواریم صحت نداشته باشد، شیرینی این خبر خوش را به کام مردم تلخ کرد.
کد خبر: ۴۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 02 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: ماجرا مربوط به برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه 9 شهرداری کرج است.
در این ارتباط خبرآنلاین طی گزارشی نوشت: "صبح دوشنبه در طرحی ضربتی و با صدور رأی دادستان عمومی و انقلاب کرج، منطقه چمن مهرشهر، که به عنوان یکی از کانون‌های تفرجگاهی غیر مجاز در طول این سال ها پا گرفته بود، مورد تخریب قرار گرفت.
برخورد بدون اغماض با متخلفان دست اندرکار در ساخت و سازهای غیر مجاز، اصلی ترین هدف در اجرای این طرح ضربتی بود.


این طرح ضربتی از هشت صبح دوشنبه با حکم دادستانی آغاز شده و طی آن تمامی رستوران‌ها و مراکز خدمات غیرمجاز این منطقه شهری تخریب شد.
طبق نقشه طرح تفضیلی، منطقه چمن جزو مناطق خارج از بافت فرسوده و در محدوده شهرداری منطقه 9 قرار دارد. اعمال قانون بدون هیچ اغماض؛ مختلفان و متخطیان انداختن، امری پسندیده محسوب می شود و سئوالاتی را بر اذهان متصور می سازد.
سئوال کلیدی که در این بین مطرح می شود آن است که مراکز خدماتی منطقه چمن در طول این سالها چگونه از خدمات دولتی و انشعابات برخوردار شده اند و مجریان قانون چرا از بدو امر امکان توسعه این مراکز را در داخل بافت های شهری می دهند؟


این درحالی است که با نظارت های بیشتر، شهرداری ها می توانستند از وجود این مراکز به منظور درآمدهای پایدار شهری و توسعه مناطق که مورد تأکید وزیر کشور نیز هست و اجرای آن را در کلانشهرهای بزرگی همچون کرج نقشه راه قرار داده است، استفاده کنند.
اکنون باید دید در محکمه مجازات قانون گریزانی که از دیوار ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه چمن مهرشهر بالا رفته اند، شهرداری است یا متمولانی که زمین های تقسیم شده این منطقه را با انشعابات و ... خریداری کرده اند!"
از سوی دیگر خبرگزاری دولتی ایرنا نیز در مصاحبه با مجتبی اسکندری شهردار منطقه کرج نوشت: "این بناها به عنوان باغ رستوران درمحدود و حریم منطقه 9 کرج احداث شده بود که با حکم دادستان و با حضور قاضی ویژه و مسوولان جهاد کشاورزی شهرستان کرج رفع اثر شد.
این مسوول خاطرنشان کرد: این مکان ها به صورت غیر مجاز به سفره خانه سنتی، رستوران ، تالار رستوران و ... تبدیل شده بود.
اسکندری اظهارداشت: این بناها بدون دریافت مجوز قانونی و رعایت ضوابط شهرسازی احداث شده بود.
وی بدون اشاره به زیربنای بناهای تخریب شده، گفت: این بناها در اجرای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شد.
اسکندری بیان داشت: در آینده نزدیک نیز تعداد دیگری بنای غیر مجاز این منطقه تخریب می شود.
شهردار منطقه 9 کرج از داستان و مسوولان قضایی استان البرز به خاطر حمایت قانونی از شهرداری قدردانی کرد."
تا این اینجا، خبر بسیار خوب و شیرین برای مردم شهرستانی است که در سال‌های اخیر، ساخت و سازهای غیر مجاز را همچون تازیانه بر پیکر شهرشان تحمل کرده‌اند. اما یک شایعه نیز در فضای مجازی و در میان اهالی رسانه شنیده می‌شد.
گفته می‌شود که در این محدوده یک باغ رستوران غیر مجاز دیگری نیز قرار دارد که متعلق به یکی از چهر‌ه‌های شناخته شده کرج و استان البرز است.
پیگیری‌‌های خبرنگار تابناک البرز حاکی از آن است که این باغ رستوران در طرح امروز تخریب نشد. حال این پرسش مطرح می‌شود که دلیل عدم تخریب بنای غیر مجاز فوق چه بوده است؟ شاید طبق گفته مجتبی اسکندری در مراحل بعدی و تخریب‌هایی که در آینده انجام می‌شود، این بنا نیز تخریب گردد.
تابناک البرز شایعه فوق را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
تابناک مچکریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار