کد خبر: ۳۱۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 29 October 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر از مردم خیر استان البرز به عنوان حامی کودکان نیازمند فعالیت می‌کنند.

علی‌ سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دین مبین اسلام همواره مسلمانان را به حمایت از افراد نیازمند و مستضعف تشویق کرده و پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و مراجع و علمای دینی بارها در خصوص ضرورت دست‌گیری از مستمندان رهنمودهای متعددی را بیان فرموده‌اند.

وی افزود: در این میان حمایت از کودکان نیازمند، بی‌سرپرست و یا بدسرپرست و به ویژه ایتام از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، به نحوی که رسول عظیم‌الشأن اسلام (ص) تاکید می‌فرمایند که حتی نوازش یک یتیم، در نزد پروردگار دارای اجر و پاداشی عظیم و نیکو است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان نهادی که وظیفه مستقیم در حمایت از افراد نیازمند جامعه را داشته و این افتخار را داریم که همواره حامی و پشتیبان نیازمندان و محرومان باشیم، طرح‌های متعددی در راستای حمایت از کودکان نیازمند به ویژه ایتام در دستور کار خود دارد.

سالارکیا گفت: علت این است که این کودکان آینده‌سازان فردای ایران اسلامی هستند و نمی‌توانیم درباره نحوه تربیت، آموزش و آینده آنها بی‌تفاوت باشیم و به همین دلیل کمیته امداد دو طرح مهم اکرام ایتام و همچنین طرح محسنین را سال‌ها است که با مشارکت مردم خیر و انسان‌دوست کشورمان اجرا می‌کند.

وی بیان داشت: در طرح اکرام ایتام، کودکانی که پدر خود را از دست داده‌اند تحت پوشش قرار می‌گیرند و در طرح محسنین کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا کودکانی که در خانواده‌های محروم زندگی می‌کنند، مد نظر قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: افرادی که به عنوان حامی از آنها یاد می‌کنیم، می‌توانند یک و یا چند کودک را تحت سرپرستی خود قرار داده و مبلغی را به صورت ماهانه به حساب آنها واریز کنند تا بخش کوچکی از نیازهای این کودکان معصوم برطرف شود.

سالارکیا ادامه داد: در حال حاضر 16 هزار و 500 حامی کودکان نیازمند در استان البرز با کمیته امداد همکاری داشته و ماهانه هر کدام از آنها از یک و یا چند کودک نیازمند حمایت مالی و معنوی می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به حجم مشکلات، نیاز است که افراد بیشتری در این حوزه با کمیته امداد همکاری داشته باشند و به طور قطع در صورت افزایش مشارکت‌های مردمی، می‌توانیم نیاز افراد بیشتری را از اقشار محروم و کم‌برخوردار و کم‌درآمد جامعه را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار