کد خبر: ۳۱۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 10 October 2016


مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: خدمات‌رسانی به اهدا کنندگان خون طی‌ روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) انجام می‌شود.

سیدحسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم مسلمان و ولایی کشورمان همواره در کمک به نیازمندان پیش‌قدم بوده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل است که می‌بینیم، میزان اهدای خون در ایران به مراتب بیشتر از بسیاری از کشورها و به ویژه کشورهای منطقه و آسیا است.

مدیرکل انتقال خون استان البرز تصریح کرد: مردم ما در ایام و مناسبت‌های خاص بیشتر از دیگر روزهای سال اقدام به اهدای خون و این اقدام خداپسندانه می‌کنند که یکی از این ایام‌ها، دهه نخست محرم و به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) است.

حسینی گفت: به همین دلیل طرح ویژه خدمات‌رسانی به شهروندانی که تمایل دارند در این ایام با برکت اقدام به اهدای خون کنند، از سوی سازمان انتقال خون در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: به همین دلیل در روزهای عاشورا و تاسوعا، مرکز اصلی انتقال خون استان البرز دایر بوده و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان البرز افزود: همچنین سه مرکز ثابت انتقال خون در استان البرز در این دو روز معنوی، از ساعت هشت صبح تا ساعت 20 فعال بوده و خدمات‌رسانی خود را به افرادی که تمایل به اهدای خون دارند، انجام می‌دهند.

حسینی ادامه داد: از سوی دیگر دو مرکز سیار نیز در شهرهای هشتگرد و فردیس پیش‌بینی کرده‌ایم که در شهر هشتگرد، پایگاه سیار ما در درمانگاه فرهنگیان مستقر بوده و از ساعت 9 صبح تا 18 فعال است.

وی گفت: همچنین در شهر فردیس نیز یک پایگاه در مهدیه آل یاسین طی روزهای عاشورا و تاسوعا مستقر می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان البرز اظهار داشت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته، مردم زیادی در این دو روز اقدام به اهدای خون می‌کنند، لذا زمان ثبت نام از متقاضیان در مراکز ثابت و سیار حداقل سه‌ ساعت پیش از انجام فرایند خون‌گیری است.

حسینی در پایان تصریح کرد: از هیأت‌ها و دسته‌های عزاداری که می‌خواهند به صورت گروهی این عمل خداپسندانه و خیرخواهانه را انجام دهند، انتظار داریم که صبح به مراکز ثابت و سیار مراجعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار