کد خبر: ۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵ 04 February 2015
شهردار کلانشهر کرج گفت: حجم تردد خودروها و ترافیک در این شهرستان به مرز بحران رسیده است.
علی ترکاشوند در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی سال‌های اخیر جمعیت شهرستان کرج به صورت غیر استاندارد و بی‌سابقه‌ای رشد پیدا کرده و دلیل اصلی این افزایش جمعیت، رشد مهاجرت‌ها است.
وی تصریح کرد: زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی و معابر و خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهرستان کرج جوابگوی وضعیت فعلی به ویژه در حوزه افزایش جمعیت و رشد مهاجرت‌ها نیست.
شهردار کرج گفت: متاسفانه در شرایط فعلی حجم تردد خودروها و ترافیک مرکز استان البرز به مرز بحران رسیده و اگر اقدامات جدی در راستای کاهش ترافیک انجام ندهیم، در آینده نزدیک نه تنها قفل ترافیک کرج باز نمی‌شود، بلکه آسیب‌های جدی دیگری مانند افزایش آلودگی هوا را هم باید تحمل کنیم.
ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که مدیریت شهری کرج چه اقداماتی برای کاهش معضلات فعلی در دستور کار دارد، گفت: برای رفع معضل ترافیک در مرکز استان البرز چند برنامه کوتاه، میان و بلند مدت پیش‌بینی شده و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های مختلف‌، این برنامه‌ها در زمان مقرر اجرا شود.
وی افزود: اصلاح معابر و خیابان‌های اصلی کرج، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، ساماندهی و افزایش کمی و کیفی خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث و تکمیل قطارشهری کرج از جمله این برنامه‌ها است.
شهردار کرج بیان داشت: به طور قطع برای اجرای این برنامه‌ها نیازمند اعتبار مالی و بودجه هستیم و مدیریت شهری کرج به تنهایی نمی‌تواند اعتبارات مالی مورد نیاز برای این پروژه‌های عمرانی را تامین کند.
ترکاشوند افزود: بنابراین نیاز است که دستگاه‌های اجرایی نیز از آغاز و تکمیل پروژه‌های فوق حمایت کند.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که در مرکز استان البرز تحمل می‌کنیم، مربوط به بار ترافیکی دیگر استان‌ها است که به کرج تحمیل می‌شود.
شهردار کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه البرز دارای چند محور مواصلاتی اصلی کشوری مانند آزادراه تهران ـ کرج، کرج ـ قزوین و جاده چالوس بوده، در حقیقت تبدیل به شاهرراه ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه حجم بالای تردد خودروها در این محورها که مربوط به دیگر استان‌های کشور است، هر روز ترافیک بیشتری به کرج تحمیل می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار