معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات از سوی هنرمندان علاوه بر ارتقای فعالیت‌ها در این بخش می‌توانیم شاهد رفع مشکلات اقتصادی نیز باشیم.
کد خبر: ۱۹۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 02 March 2016

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه استان البرز قطب هنرهای تجسمی در کشور محسوب می‌شود، ‌گفت: تا کنون 2 هزار در این رشته در بانک اطلاعاتی ارساد البرز ثبت‌نام کرده‌اند.

سیدموسی حسینی‌کاشانی ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی اظهار داشت: توجه به هنر و ارتقای فعالیت‌های هنرمندان یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی است که این استان نیازمند آن است.

وی ادامه داد: استان البرز یکی از استان‌های مطرح در هنر تجسمی است و تاکنون توانسته در این رشته و در سطوح مختلف به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه براساس آمار موجود استان البرز 11 هزار هنرمند در رشته تجسمی دارد، افزود: تا کنون تنها 2 هزار نفر در بانک اطلاعاتی این اداره کل ثبت نام کرده‌اند.

حسینی‌کاشانی در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در این استان اشاره کرد و بیان داشت: یک هزار و 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 254 آثر توسط داوران انتخاب شد.

وی اعلام کرد: از این تعداد 10 اثر برتر نیز در نمایشگاهی در فردیس شرکت کردند که به مدت 10 روز در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این مراسم علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایفی که امروز هنرمندان کشور در رشته‌های مختلف بر عهده دارند معرفی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به جهان است.

وی تأکید کرد: در این راستا هنرمندان هنرهای تجسمی نقش برجسته‌ای برای رسیدن به این هدف و معرفی فرهنگ اصیل ایرانی به جهان دارند لذا باید در این عرصه تلاش وافری را از خود نشان دهند و فرهنگ غنی ایرانی را به همگان نشان دهند و با هنر خود ترسیم درستی از این فرهنگ به جهان نشان دهند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما دارای فرهنگ غنی و تمدن بسیار بالایی هستیم که لازم است این مهم به جهان معرفی شود که در این زمینه هنر و به ویژه هنر تجسمی می‌تواند تأثیرات بسیار مهمی را در پی داشته باشد.

مرادخانی ادامه داد: هنرمندان در رشته‌های مختلف باید بتوانند مشکلات خود را مرتفع کنند نه اینکه چشم به اقدامات دولتی داشته باشند.

وی افزود: در این راستا و با توجه به شرایط کنونی هنر در بخش تجسمی توانسته پیشرو از هنرهای دیگر باشد و توانسته مشکلات خود را برطرف کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات از سوی هنرمندان علاوه بر ارتقای فعالیت‌ها در این بخش می‌توانیم شاهد رفع مشکلات اقتصادی نیز باشیم.

مرادخانی با اعلام اینکه رشته‌هایی مانند موسیقی، تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند افزود: آثار هرمندان در این رشته‌ها در موزه‌های مختلف کشور به نمایش گذاشته شده است.

در پایان این مراسم از هنرمندان هنرهای تجسمی استان البرز با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار