کد خبر: ۱۷۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 February 2016


مدیرکل گمرک استان البرز با بیان اینکه درآمد استان البرز تا پایان دی‌ماه امسال ۱۶۴ میلیارد تومان بوده است، گفت: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین سالاری در نشست خبری دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته 46 هزار و 852 تن صادرات از استان البرز به خارج از کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: 71 میلیون دلار ارزش این صادرات بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 35 درصد افزایش رو‌به‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات از استان البرز به کشورهای عراق، امارات، افغانستان، پاکستان، کشورهای آسیای‌میانه و برخی کشورهای اروپایی صورت گرفته، افزود: 62 هزار و 200 تن انواع محصولات در 10 ماه گذشته وارد استان البرز شده است.

مدیرکل گمرک استان البرز با تاکید بر‌اینکه 194 میلیون دلار میزان واردات این محصولات به استان البرز بوده است، خاطرنشان کرد: این مهم از نظر وزنی 34.5 درصد رشد و از نظر ارزش مالی 26 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات خط تولید، توربین بخار، تجهیزات، آمبولانس، خودروهای سواری و تبلت از جمله محصولات واردی به استان البرز بوده است، تصریح کرد: این محصولات از کشورهایی نظیر چین، ترکیه، کره‌جنوبی، ایتالیا، هند و ژاپن وارد استان البرز شده است.

سالاری با تاکید براینکه در آمد گمرک استان البرز در 10 ماه گذشته امسال 164 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20درصد رشد داشته است، یادآور شد: اجرای سامانه گمرک با وجود 30زیر سامانه از جمله مهم‌ترین اقدامات ما بوده که تاکنون 20مورد آن در البرز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای پنجره تجاری فرامرزی از جمله مهم‌ترین اقدامات گمرک استان البرز به‌شمار می‌آید، اظهار داشت: با اجرایی‌شدن سامانه گمرکی شاهد کاهش مراجعه حضوری مراجعه‌کنندگان و از بین رفتن جعل اسناد بوده‌ایم.

مدیرکل گمرک استان البرز سرعت در انجام تشریفات ترخیص همچنین کاهش هزینه واحدهای تولیدی در امر ترخیص کالا را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این دستگاه برشمرد و گفت: ارائه خدمات صادراتی خارج از ساعات اداری نیز صورت می‌گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه در راستای تکریم ارباب رجوعان اقدامات خوبی در استان البرز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امور مرتبط به 85 درصد کالاهای صادراتی استان بدون مراجعه به گمرک صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار