کد خبر: ۱۶۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 12 January 2016


فرماندار شهرستان کرج با تاکید بر اینکه از ظرفیت ۶ هزار نفر از نیروهای آموزش و پروش در راستای برگزاری انتخابات استفاده می‌شود، گفت: ظرفیت آموزش و پرورش شهرستان کرج در برگزاری انتخاباتی سالم به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کرج، محمد تقی ایرانی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کرج، با اشاره به حضور گسترده داوطلبان عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح کشور، اظهار داشت: استقبال گسترده داوطلبان انتخابات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حجم کار نیروهای ستاد انتخابات، هیئت اجرایی و هیئت نظارت را افزایش داده است.

وی افزود: حضور پررنگ اقشار مختلف مردم و مشارکت بی‌سابقه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، نشان دهنده نشاط در عرصه سیاسی کشور و امیدواری مردم برای حرکت کشور به سوی پیشرفت و توسعه است که این حضور فعال، در روز برگزاری انتخابات نیز سبب مشارکت حداکثری ملت در پای صندوق‌های رای می‌شود.

فرماندار کرج خاطرنشان ساخت: حجم بالای داوطلبان، مسئولیت هیئت‌های اجرایی، نظارت و دستگاه‌های مرجع استعلام را در احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات به شدت بالا برده که این امر دقت بالای مجریان انتخابات از جمله در بخش احراز صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت را می‌طلبد.

وی با اشاره به تایید صلاحیت 211 داوطلب از مجموع 231 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ، تاکید کرد: رد صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی تنها بر اساس استعلامات چهارگانه ذکر شده در قانون انجام شده است، اما در مرحله بعد بررسی صلاحیت از نظر شایستگی نامزدها برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت انجام می‌شود.

ایرانی با بیان اینکه مجریان، ناظرین انتخابات و داوطلبان باید بر اساس قانون و چارچوب اخلاق و فرهنگ اسلامی عمل کنند، اظهار داشت: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، همه دستگاه‌ها موظفند در صورت نیاز، امکانات و نیروهای خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند، بنابراین هرگونه عدم همکاری، به معنای تخلف از قانون تلقی شده و مدیران اداراتی که به هر علت همکاری نداشته باشند قطعاً بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی گفت: با توجه به بازدیدهایی که از شعب اخذ رای در دوره های قبلی انتخابات انجام شده است، تصمیماتی در هیئت اجرایی برای افزایش یا کاهش تعداد شعب در برخی محلات اخذ شده و طی چند روز آتی، هیئت اجرایی، درباره تعداد و محل شعب اخذ رای تصمیمات نهایی را اتخاذ می‌کند.

فرماندار کرج در ادامه به خودداری نامزدهای انتخابات از تبلیغات پیش از موعد تاکید کرده و گفت: کاندیداها باید مراقب باشند که از قانون عدول نکرده و در زمان مقرر نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

وی افزود: مردم و مسئولان، رفتار کاندیداها در ایام انتخابات را مورد قضاوت قرار می‌دهند و بدن شک کسانی که به قانون احترام نمی‌گذارند نمی‌توانند به عنوان نماینده مردم در راس هرم قانونگذاری کشور قرار بگیرند.

ایرانی با تاکید بر اینکه تبلیغات پیش از موعد، مورد رصد مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد و تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با شهرداری کرج و شهرهای اقماری صورت گرفته، محل‌هایی برای نصب اقلام تبلیغاتی آماده و در اختیار همه داوطلبین قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید از تبلیغ در مکان‌های خصوصی بدون اطلاع مالک، و تبلیغات در اماکن دولتی جداً خودداری کنند و این موارد عیناً در مواد 56 به بعد قانون انتخابات مورد توجه قرار گرفته و تخلف از آن 3 تا 30 روز حبس دارد.

ایرانی بیان کرد: امسال نیز در برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شاهد همکاری نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش هستیم تا از این طریق بتوان انتخاباتی سالم، قانونمند، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در زمان برگزاری انتخابات، با در اختیار قرار دادن فضای مدارس، برای استقرار شعب اخذ رای و همکاری خوب نیروهای خدوم خود همواره کمک شایانی در برگزاری انتخابات می‌کند.

معاون استاندار البرز به استفاده از 6 هزار نیروی آموزش و پرورش در شعب اخذ رای اشاره کرده و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش، از هر کدام از چهار ناحیه آموزش و پرورش 1500 نفر از بهترین نیروها که دارای شاخصه صداقت، امانتداری و بیطرفی هستند، برای همکاری در شعب اخذ رای استفاده می‌شود.

فرماندار کرج گفت: با توجه به ضرورت آموزش نیروهای فعال در شعب اخذ رای، باید معرفی نیروها توسط آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت انجام پذیرد تا در زمان معین دوره‌های آموزشی لازم برای آنها اجرا شود.

وی به ضرورت همکاری مدیران مدارس برای استقرار شعب اشاره کرده و تاکید کرد: در برخی محلات که فضای مدارس دولتی برای استقرار شعب اخذ رای مناسب نباشد، از مدارس غیرانتفاعی استفاده می‌شود که باید مدیران این مدارس نیز همکاری لازم را با ستاد انتخابات داشته باشند و امکانات مورد نیاز را در اختیار این ستاد قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار