کد خبر: ۱۵۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 27 December 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: عفاف و حجاب از مبانی اعتقادی دین اسلام است و همه در قبال نهادینه کردن این دو مهم مسئول هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز با اشاره به جنگ نرم دشمن و ترویج بدحجابی در جامعه، سرمشق قرار دادن حضرت زهرا(س) را برای زنان امروز بسیار مفید دانست و اظهار کرد: در حال حاضر، دشمن با بهره‌گیری از بدحجابی و بی‌حجابی تصمیم به از بین بردن شخصیت و عظمت مسلمانان دارد و در این شرایط، وقف نباید بیکار باشد.

وی افزود: غرب تاکتیک و روش خود را از جبهه نظامی به جبهه فرهنگی تغییر جهت داده و برای استحاله و نفوذ فرهنگی، هجوم همه‌جانبه‌ای را به زیرساخت‌ها و مبانی اعتقادی وارد کرده است و با استفاده ابزاری از زن، تمامیت فرهنگی ما را تهدید می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: دشمن امروز با انواع ماهواره‌ها، اینترنت، فیلم و سی‌دی در حالی که در خانه خود نشسته و در ظاهر عده نیاورده، جنگ نرم خطرناکی علیه ما آغاز کرده است که با هوشیاری و با تأسی به زهرا(س) می‌توانیم پیروز این میدان باشیم.

صالحی ابراز داشت: امروز حجاب مهم‌ترین نماد دین‌داری و پایبندی به ارزش‌های الهی در جامعه دینی ما به حساب می‌آید و نهاد وقف باید وارد فرهنگ‌سازی در این بخش شود.

وی تصریح کرد: حجاب در حقیقت لباس بلوغ فکری مسلمانان است که استعدادهای او را از درون فعال می‌سازد و زن را به عنوان یک عنصر فعال، پویا و کارآمد در جامعه مطرح می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز ادامه داد: اصول رفتاری حاکم بر حضور اجتماعی حضرت زهرا(س) عبارت از رعایت کامل پوشش است؛ او در حالی وارد مناظره علمی شد که مقنعه و روسری‌اش را بر سر محکوم بسته و در میان زنان متدین در پشت پرده قرار گرفته بود که مردان ایشان را نمی‌دیدند و لباس بلند بر تن کرده بود که روی پاهای ایشان را پوشانده بود.

وی در پایان گفت: با توجه به هجمه‌های بی‌امان دشمن، امروز وقف باید وارد ایجاد کانون‌های فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب شود و به‌گونه‌ای عمل کند که این تعالیم در جامعه ترویج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار