کد خبر: ۱۵۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 27 December 2015

شهردار محمدشهر گفت: موقعیت باغ‌شهری این منطقه باید حفظ شود.

محمدرضا ناصرخاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: محمدشهر از گذشته تاکنون به عنوان باغ‌شهری زیبا شناخته می‌شود و در این منطقه از وجود باغات و فضای سبز متعدد سود می‌بریم.

وی افزود: بنابراین یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در محمدشهر حفظ وضعیت باغ‌شهری این منطقه است و برای تحقق این مهم طرح‌های ویژه‌ای را در دستور کار داریم.

شهردار محمدشهر تصریح کرد: براساس آمارهای کشوری سرانه فضای سبز 14 مترمربع است، اما در محمدشهر این سرانه حدود 16 مترمربع بوده که ظرفیت ارزشمندی به شمار می‌آید.

ناصرخاکی اضافه کرد: برای حفظ این وضعیت و همچنین توسعه فضای سبز در محمدشهر طرح‌های ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری در دست اجرا است.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها مربوط به احداث بوستان‌ها و فضای سبز جدید بوده که با تعامل خوبی که با اعضای شورای شهر داریم، طرح‌هایی تدوین شده است.

شهردار محمدشهر خاطرنشان کرد: طرح دیگر مربوط به پلاک‌کوبی درختان موجود است و برای اجرای این طرح تیمی ویژه در شهرداری محمدشهر تشکیل و مقرر شد که حتی درخت‌هایی که در باغات خصوصی محمدشهر وجود دارند نیز باید شناسنامه‌دار شوند.

ناصرخاکی برخورد با کسانی که بدون مجوز اقدام به قطع درختان در محمدشهر می‌کنند را یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری توصیف کرد و ادامه داد: با دستگاه‌های مربوطه از جمله دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای اجرایی شهر همکاری و تعامل ویژه در این زمینه داریم و به هیچکس اجازه نمی‌دهیم که حتی یک درخت را در محمدشهر قطع کند.

وی افزود: برخورد با کسانی که بدون مجوز حتی یک درخت را قطع کنند، قاطع، سریع و قانونی خواهد بود و جریمه‌های سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

شهردار محمدشهر در پایان از شهروندان خواست: همکاری ویژه‌ای برای حفظ فضای سبز و درختان با مدیریت شهری داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی موضوع را با نهادهای مسئول و بازرسان در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار