کد خبر: ۱۴۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 06 December 2015

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز از استقبال کم‌نظیر جوانان البرزی‌ها در اجرای طرح تربیت حافظان کلام‌الله مجید خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: جهان اسلام و به ویژه انقلاب اسلامی ایران طی سال‌های اخیر تحت شدید‌ترین تهاجم فرهنگی دشمنان قرار داشته و دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری از این تهاجم با عنوان شبیخون فرهنگی یاد فرموده‌اند و طی سال‌های اخیر هشدارها و رهنمودهای ارزشمندی در خصوص ضرورت مقابله با تهاجم دشمنان بیان فرموده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: به طور قطع پناه بردن به دامان کلام‌الله مجید و عمل به تعالیم قرآنی و دین مبین اسلام تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

شفیع‌زاده گفت: مردمی که در پناه قرآن بوده و تعالیم کلام‌الله مجید عمل کرده و می‌کنند، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی و تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب در امان می‌مانند.

وی افزود: به همین دلیل است که مقام عظمای ولایت دستوراتی در جهت تربیت حافظان قرآنی را در سال‌های اخیر صادر فرموده و خطاب این دستور نیز عموم دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و آموزشی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، جزو نخستین نهادهایی بود که به فرمان ولایت لبیک گفته و طرح‌هایی را برای اجرای این مهم در دستور کار قرار داده است.

شفیع‌زاده اظهار داشت: در این راستا برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شد و تاکنون برای تربیت حافظان قرآن بیش از 600 کلاس آموزشی در البرز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شاهد استقبال کم‌نظیر البرزی‌ها از اجرای این طرح‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی هستیم، به صورتی که اکثریت افرادی که برای شرکت در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند، نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: اداره اوقاف این استان تمام ظرفیت‌های موجود از جمله آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و حتی مدارس و مساجد را بسیج کرده تا بتوانیم منویات مقام عظمای ولایت را برآورده کنیم.

شفیع‌زاده گفت: کلاس‌های آموزشی تربیت حافظان کلام‌الله مجید در البرز سطح‌بندی شده و هم اکنون دوره‌های آموزشی در بخش‌های پنج جزء، 10 جزء، 30 جزء و کل قرآن در حال برگزاری است.

وی افزود: برای آموزش علاقه‌مندان بیش از 70 مربی متبحر که دوره‌های آموزشی را در شهر مقدس قم طی کرده‌اند، مشغول فعالیت هستند.

شفیع‌زاده در پایان گفت: تاکنون بیش از 41 هزار نفر از مردم استان البرز در طرح تربیت حافظ قرآن ثبت‌نام و در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار