آماری عجیب در البرز
متاسفانه یکی از معضلاتی که اوپراتورهای این سامانه‌ها را آزار داده و موجب هزینه‌های سنگین به کشور می‌شود، تماس مزاحمان تلفنی است.
کد خبر: ۱۲۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 15 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: در هر کشوری، شماره تلفن‌هایی برای دسترسی سریع به خدمات و امداد در نظر گرفته می‌شود تا شهروندان در تماس با این شماره‌ها که عموما کوتاه و رند هستند، در کمترین زمان ممکن نیاز خود را اعلام می‌کنند.
در ایران شماره 110 مربوط به نیروی انتظامی، 125 آتش نشانی و 115 مرکز فوریت‌های پزشکی که در اصطلاح عمومی به اورژانس معروف و مشهور است، بوده و شهروندان در تماس با این شماره‌ها،‌ بلافاصله امدادگران و حتی پلیس را از مشکل خود با خبر می‌کنند.
متاسفانه یکی از معضلاتی که اوپراتورهای این سامانه‌ها را آزار داده و موجب هزینه‌های سنگین به کشور می‌َشود، تماس مزاحمان تلفنی است.
مسئولان مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز معتقدند که حدود 40 درصد تماس‌ها با شماره 115 از این دست است.
به عنوان نمونه اورژانس البرز اعلام کرده است که طی هفته گذشته 16 هزار و 200 تماس با 115 گرفته شده که 39 درصد این تماس‌ها، مزاحمت تلفنی بوده است!
به نظر می‌رسد که باید کار فرهنگی و آموزشی بیشتری به ویژه برای سنین کودکی و نوجوانی در ایران انجام شده و مردم از آسیب‌های مزاحمت برای دستگاه‌های امدادی و اورژانس بیشتر اطلاع یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار