کد خبر: ۱۱۶۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ 18 May 2024

تابناک خوزستان:جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشورگفت: یکی از دلایل دشمنی کشورهای دنیا با ایران، پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژی و نظامی است؛ به طوری که جورج فرید من استراتژیست بزرگ امریکایی معتقد است تنها مشکل ما با ایران، بحث پیشرفت های هسته ای نیست بلکه ایران نشان داده که یم تواند الگوی موفقی برای کشورهای اسلامی باشد.
سردار قاسم قریشی در بزرگترین جام رسانه امید که درسالن همایش های دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور فعال رسانه های داخلی و خارجی در تهران و با موضوع جهاد خدمت، جهاد تبیین و امید آفرینی برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم رسانه، ستون فقرات جهاد تبیین و محور و دریای امید آفرینی است و رسانه ها افسران میدانی هستند که دشمنان با به کارگیری تمامی ابزرهای شیطانی، و با تجهیزات مدرن خود در تلاش هستند با تزریق ناامیدی به جامعه از تلاش و شتاب ملت ما در کسب موفقیت ها بکاهند.
سردار قریشی بیان کرد : انعکاس این رویداد بزرگ توسط رسانه ها ، قدرت مردم ‌ایران به ویره جوانان را به رخ مردم جهان می کشد.
جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در بخش دیگر سخنان خود در سه محور محور به بیان پیشرفت های کشور پرداخت و گفت: محور اول پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، است که غلبه ی دو گفتمان لیبرال دموکراسی غربی و نظام مارکسیستی لنینیستی حاکم بر جهان بود و آن دو گفتمان را به چالش کشید. استکبار جهانی برای به یغما بردن ثروت ها و سرمایه های ملت ها در دوره جدید به استعمار نوین روی آورده است.
قریشی عنوان کرد: حضرت امام با انقلاب خود به مردم باوراند که می توان زنجیرهای وابستگی را پاره کنند و به مردم برای استقلال و آزادی ساخت و خودکفایی ایران امید داد. که مسیر پیشرفت را طی کنند اما باز هم با ایجاد جنگ تحمیلی سعی کردند با کارشکنی که ایجاد می کنند جلوی رشد و پیشرفت ها را بگیرند اما دفاع مقدس هم نقطه آغازی بود که با وجود حمایت های همه جانبه شرق و غرب امریکا فرانسه انگلیس شوروی سابق و تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران، اراده خود را بر دشمن تحمیل می کند و برای اولین بار دستاوردی را به دست می آورد که در دولت های گذشته سابقه نداشت.
وی با اشاره به تاریخ ایران در دوران پهلوی و دوران پس از ان به پیشرفت های مختف نظام در ابعاد مختلف فرهنگی ،علمی ، سیاسی و اقتصادی اظهار کرد :در ساخت انواع پهبادهای ، ماهواره ها، انواع شناورهای دریایی راهدارها در ابعاد مختلف جزو کشورهای برتر در بحث نظامی در دنیا بوده ایم‌.
سردار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی دفاع مقدس به عنوان یک مدرسه برای ملت ایران، افزود: با اتکا به روحیه جهادی و اعتماد و سرمایه هایی که جوانان در دفاع مقدس به دست آوردند و با هدایت دلسوزانه رهبر معظم انقلاب، ملت ما در مسیری قرار گرفت که مورد تحسین دوستان و دشمنان قرار گرفت و کشوری را که وابسته و بی اراده و ضعیف بود، را به کشوری قدرتمند و الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل کرد.
جانشین سازمان بسیج رسانه کشور گفت : کشور‌ ما در تولید علم و‌فناوری در دوران بعد از انقلاب به ۴۱۱ مورد دست یافت . در بحث سد سازی قبل از انقلاب در رده ۱۹ بودیم اما در سال های اخیر به رتبه سوم ارتقا یافت .همچنین خرسندیم که اعلام کنیم بر اساس منابع رسمی دنیا، امروز رتبه دوم فناوری سلول های بنیادی، رتبه سوم ساخت و ساز سد در دنیا ، رتبه سوم فارغ التحصیلان مهندسی عمران، رتبه ششم در تولیدات فناوری نانو ، رتبه هفتم در رشد امید به زندگی، رتبه دهم در صنعت هواپیما، رتبه یازدهم در کاهش مرگ و میر ، ششم در قدرت نظامی، چهاردهم در هوش مصنوعی، رتبه یازدهم در فناوری پرتاب ماهواره، و جزو پنج کشور برتر دنیا در علم ژنتیک، جزو 10 کشور دنیا در مقابله با بیماری کرونا، جزو 10 کشور برتر سازنده داروهای بیماری های خاص و ... است. همچنین در قبل از انقلاب، در 97 درصد از تامین دارو وابسته بودیم اما امروز افتخار می کنیم که برجسته ترین پزشکان و جراحان دنیا را داریم و بیش از 97 درصد دارو را در کشور تولید می کنیم.
امروز در تولید علم در قبل از انقلاب یک مورد داشتیم اما در بعد از انقلاب 418 مقاله تولید کردیم. در ساخت سد 19 سد در قبل از انقلاب داشتیم که بعد از انقلاب این عدد سومین کشور سازنده سد هستیم.
قبل از انقلاب فارغ التحصیلان ما 6 درصد بوده و امروز به بیش از 44 درصد رسیده است. تعداد پزشکان و متخصصان زن 597 نفر بوده اند که امروز بیش از 60 هزار نفر پزشک و متخصص در بخش زنان داریم. نویسندگان در قبل از انقلاب ده نفر بودند و امروز بیش از 2هزار و 500 نویسنده مولف و نویسنده داریم.

برچسب ها: جام رسانه امید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار