واکسیناسیون هاری بیش از ۸ هزار سگ شناسنامه‌دار در البرز

مدیرکل دامپزشکی البرز با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۸ هزار سگ شناسنامه دار در البرز وجود دارد، اظهار کرد: تمامی این سگ‌ها در مقابل هاری و دیگر بیماری‌های شایع واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 06 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا رفیعی پور گفت: دامپزشکی در خصوص واکسینه کردن سگ‌های بلاصاحب در مقابل بیماری هاری مسئولیتی ندارد و این وظیفه به عهده نهادهای دیگر از جمله شهرداری‌ها و محیط زیست است.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال انتقال این بیماری از حیات وحش به سگ‌های بلاصاحب و برعکس آن وجود دارد، دامپزشکی آمادگی دارد با دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را برای واکسینه کردن این حیوانات داشته باشد.

رفیعی پور ابراز کرد: واکسینه کردن حیوانات در مقابل هاری صرفا از طریق تزریق واکسن نیست و راه‌های دیگری مثل استفاده از واکسن خوراکی هم وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر روش واکسیناسیون خوراکی، برای پیشگیری و تحت پوشش قرار دادن اکثریت حیوانات به ویژه حیوانات وحشی در دنیا متداول شده است.

مدیرکل دامپزشکی البرز ابراز کرد: با به کارگیری واکسیناسیون خوراکی میزان پوشش ایمنی در سگ‌های ولگرد و سگ‌های صاحبدار افزایش می‌یابد و همین امر در سطح وسیعی موجب کاهش موارد حیوان گزیدگی و هاری می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه هاری بیماری مشترک بین حیوان و انسان است، استفاده از این نوع واکسن باعث افزایش سطح ایمنی در حیات وحش و گونه‌های دارای صاحب می‌شود که همین امر منجر به کاهش احتمال انتقال این بیماری به انسان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار