کد خبر: ۱۰۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 28 September 2015

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست گفت که همکاری قضات و دادگستری فرصت خوبی است تا فضا برای متخلفین در حوزه محیط زیست ناامن شود.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر دوشنبه درنشست با قضات و دادستان های استان البرز در کرج، افزود: این امر موجب آرامش و اعتماد بیشتر مردم به مسوولین برای حفاظت از محیط زیست ومنابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: دولت و رییس جمهوری توجه وی‍ژه ای به موضوع محیط زیست دارند و در سال گذشته رهبری نیز درصحبت های خود فصل نوینی درخصوص محیط زیست بازکردند که برای دستگاه های قانون گذار نیز بسیار مهم است.

وی افزود: ایشان خط مشی جدیدی را به خصوص دربخش تخلفات زیست محیطی ایجاد کردند که تخلفات باید جرم انگاری شود که این مهم درکمسیون قضایی مجلس نیز مطرح شده است.

وی بیان داشت: ما هم تلاش داریم با برنامه ریزی وسیاست گذاری درست این کار را با آموزش شروع کنیم تا به برخوردهای قضایی و جرم انگاری ختم نشود.

ابتکار خاطرنشان کرد: کم توجهی به قانون و قانون گریزی منجر به مواجهه با این مشکلات شده که امیدواریم دربحث کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی آب و بحث تالاب ها وحفظ گونه های حیات وحش، بتوانیم از سازوکار موثر دربحث قضایی برای پیگیری متخلفان استفاده کنیم چراکه احساس ناامنی برای متخلف محیط زیست بسیار مهم است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دراجرا ی این کار درشورای عالی محیط زیست جرائم مربوط به شکار و صید تا 20 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: درمقابله با زمین خواری بخصوص مناطق حفاظت شده برنامه جدی را دنبال کردیم که امیدواریم با همکاری قوه قضاییه برخوردهای لازم دراین زمینه صورت گیرد.

وی یادآورشد: به تازگی مصوبه ای دردولت مطرح شده مبنی براینکه سازمان محیط زیست به عنوان نماینده دولت برای رفع هرگونه شائبه ای درداخل مناطق چهارگانه تعیین شود.

وی افزود: هم اکنون چهارلایحه مهم شامل هوای پاک، حفاظت ازخاک، تالابها و ارزیابی محیط زیستی در مجلس داریم که می تواند پشتوانه قانونی خوبی برای جلوگیری از تخلفات باشد.

وی تاکید کرد: اراده دولت به مقابله با تخلفات است که باهمکاری کانون وکلا یک توانمندی جدی دراین زمینه ایجاد شده و علیه صنایع آلاینده محیط زیست اقامه دعوا کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار