با مشارکت مردم خراسان رضوی
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: صحن امام رضا (ع) با مشارکت مردم خراسان رضوی در شش فاز و با وسعت 35 هزار متر مربع در حرم امامین کاظمین احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 24 September 2015
جعفر دهنوی در جلسه‌ امضای رسمی تفاهم‌نامه ساخت صحن امام رضا (ع) در حرم امامین کاظمین اظهار کرد: نیمه دوم سال 1388 به دنبال اجرا و احداث صحن امام رضا (ع) بودیم که پیگیری‌های لازم در این مورد انجام شد.

وی افزود: در این مدت چندین سفر انجام و محل صحن را مورد بررسی قرار دادیم و این صحن با مشارکت مردم خراسان رضوی احداث می‌شود و ریالی از اعتبارات دولتی برای این صحن برداشت نمی‌شود.

دهنوی بیان کرد: بعد از امضای توافقنامه، کارگروه‌های مربوطه برای تبلیغات وارد می‌شود که در 30 شهرستان خراسان رضوی به تبلیغات لازم خواهند پرداخت و جمع‌آوری نذورات مردم انجام و در آینده نه‌ چندان دور کار اجرایی آغاز می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی تصریح کرد: صحن امام رضا(ع) در کاظمین با 35 هزار متر مربع و در بخش‌های دو و 3 طبقه و با اسکلت بتنی ایجاد می‌شود و حدود سطح اشغال این پروژه 6 هزار مترمربع است و در این پروژه 10.5 متر گودبرداری در نظر گرفته شده که 8 متر از آن داخل آب است.

دهنوی با اشاره به اینکه این پروژه در شش فاز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌ی طلاکاری ایوان حرم امام جواد (ع) و امام موسی کاظم (ع) با 146 هزار خشت طلا نیز مورد نظر ما است و همچنین درب طلا و نقره نیز برای حرم امامین کاظمین در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با آموزش خدام حرم امامین کاظم نیز گفت: 12 گروه 22 نفره از خدام حرمین کاظمین در شهر مشهد از تجربیات چندین ساله خدام حرم رضوی استفاده کردند و آموزش‌های لازم به آنها داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار