مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تعامل و همکاری سه جانبه با شهرداری و آتشنشانی برای ایمنی بازار اراک خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 30 September 2021


به گزارش تابناک مرکزی،مصطفی مرزبان افزود: برای تحقق ایمنی بازار تاریخی اراک چند دستگاه اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی، شهرداری و آتشنشانی نقش مهمی دارند و در صورت تعامل و هماهنگی این دستگاه‌ها ایمنی بازار برقرار می‌شود، البته پشتیبانی دستگاه قضایی و ضابطین قضایی نیز در این زمینه ضروری خواهد بود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یکی از محتمل‌ترین خطرات که بازار اراک را تهدید می‌کند آتش‌سوزی دانست و درباره ایمنی بنای بازار گفت: آسیب های انسانی به ویژه الحاقات و اضافه بناهای صورت گرفته در بازار و همچنین بهره برداری غیر اصولی و مغایر با ضوابط ایمنی و ایجاد کاربری های نامناسب با ساختار فضایی و معماری بازار به ویژه در زمینه تبدیل بخش‌های عمده سراها و فضاهای مشاع به انباری خطر بالقوه‌ای است که بازار اراک را به ویژه از نظر آتش‌سوزی تهدید می کند.
او یادآورشد: در این جلسه کمیته‌ای مشترک برای تامین ایمنی بازار تشکیل شد که استفاده‌های غیر اصولی از بازار، تبدیل کردن انبارهای غیر اصولی و دخل و تصرفات، تخریب و الحاقات صورت گرفته توسط این کمیته شناسایی، پیگیری، اخطار و اجرا خواهد شد.
مرزبان گفت: بازار تاریخی اراک شاهدی بر قدمت و پیشینه این شهر است.
وی افزود: این بنای تاریخی با عمری ۲۰۰ ساله از ابتدای امر بر اساس اصول مهندسی و معماری روز در قالب یک مجموعه فاخر اقتصادی و اجتماعی ساخته شد و هدف از تشکیل این جلسه مطالعه ارزيابی وضعيت ايمنی بازار اراک و ارائه راهکارهای کنترلی و جلوگيری از بروز حادثه است.
در پایان این نشست مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آتشنشانان حاضر در جلسه به مناسبت روز گرامیداشت این روز قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار