مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، گفت: فقر دهه 60 فقر ساده بود، مانند بیماری سرماخوردگی، اما فقر امروز نسبی و پیچیده و مانند بیماری سرطان است، کشنده و فلج کننده.
کد خبر: ۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰ 03 March 2015

علی الهیاری شامگاه دوشنبه 11 اسفند در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فقر دهه شصت، فقر مردانه بود، اما فقر امروز زنانه است، فقری که عمده فقرای آن زنان سرپرست خانوار هستند.

وی ادامه داد: امروز زنان رها شده از شوهران معتادشان، خوشحال از آزادی وارد جامعه‌ای می‌شوند که ممکن است پر از گرفتاری‌های جدید و سخت باشد، زنانی که با نجابت به‌دنبال تامین معاش خود تلاش می‌کنند و با حفظ عزت نفس، حتی سه شیفت در خانه‌های مردم با کلفتی روزگار می‌گذرانند.

الهیاری خطاب به اعضای شورای شهر گفت: آیا شما دستان رنج کشیده زنانی را دیده‌اید که برای تامین معاش شوهران بیمارشان و تامین هزینه‌های سرسام‌آور درمان، ورم‌کرده و سیاه شده است؟ شما دستان زنانی را دیده‌اید که به‌رنگ سبزی‌هایی که خرد می‌کنند تا درآمدی حلال را به منزل ببرند، دیده‌اید؟

وی با بیان اینکه کمیته امداد، دلال کار خیر است و مددکاران توانمندی دارد اما به‌واسطه آنکه توان مالی این نهاد محدود و نیازمند زیاد هستند، قادر به پاسخگویی تمام نیازها نیست، گفت: من برای آنکه تنها خودم در روز قیامت پاسخگو نباشم، به سراغ همه مسئولان و همه نهادهایی که می‌توانند گامی در مسیر کمک به نیازمندان بردارند، رفته‌ام.

الهیاری گفت: بخشی از اتکا کمیته امداد به صندوق‌های صدقات است، اما مجموع درآمد این صندوق‌ها در یکسال گذشته 13 میلیارد تومان بوده که حتی پاسخگوی تامین نیاز دانشجویان تحت پوشش ما نیست.

وی با بیان اینکه تنها 25 درصد کل صدقات و کمک‌های خرد مردم که به صندوق‌های صدقات می‌ریزند، سهم کمیته امداد است و مابقی سهم موسسات خیریه، خواستار همراهی شورای شهر و شهرداری شیراز در کمک به نیازمندان و محرومان جامعه شد.

الهیاری با یادآوری اینکه از جمعیت 481 هزار و 500 خانواری شهرستان شیراز، 21 هزار و 860 خانوار، نیازمند کمک و مساعدت هستند، گفت: از مجموع خانوارهای نیازمند، 9 هزار و 944 خانوار سرپرستانشان فوت کرده‌اند، 5 هزار و 775 خانوار سرپرستشان از کارافتاده است و 3 هزار و 755 خانوار مطلقه هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: 3 هزار و 350 یتیم و 10 هزار و 500 حامی یتیم در شهرستان فارس‌ هستند و در سطح استان فارس 54 هزار خیر به ایتام کمک می‌کنند.

الهیاری با بیان اینکه خیران سال گذشته 22 میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام کمک کرده‌اند، گفت: ما در بحث کمک به ایتام وضعیت خوبی داریم، اما در تامین نیازهای زنان سرپرست خانوار نیازمند کمک هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار