معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران بر لزوم سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون نیروهای شرکتی در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 30 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  در نشست ستاد کرونا شهرستان اطهار داشت : تاکنون ۴۰ درصد جمعیت شهرستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

احمد کرمی افزود: تجهیزات بیمارستانی با توجه به فاصله دهلران از مرکز استان باید در دسترس باشد که باید دانشگاه علوم پزشکی نیازهای مربوطه را تامین کند. به پنج هزار نیروی کارگری شهرستان و استفاده مشترک از خوابگاه و سرویس ایاب ذهاب اشاره کرد و اظهار داشت: واکسینه کردن نیروهای شرکت ها در محل کار باید در اولویت قرار گیرد و مسوولان شرکت های مذکور در این زمینه هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی افزود: صنعت ، معدن و تجارت ، اصناف ، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان و کار نظارت های لازم در خصوص رعایت دستورالعمل های کرونایی را پیگیری کنند.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به برگزاری ۵۷ جلسه ستاد کرونا در دهلران یادآور شد: تاکنون ۱۰ هزار و ۲۴۲ مورد نمونه گیری در شهرستان داشته ایم که چهار هزار و ۷۷۰ مورد مثبت است.

عسگری با اشاره به ۲۲ هزار و ۲۴۶ دز واکسن اختصاصی به شهرستان گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۹۹ دز تزریق شده است.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات در راستای کرونا گفت: استفاده از پوشش ماسک در شهرستان ۵۰ درصد است و مردم باید با احساس مسوولیت استفاده از ماسک برای سلامت خود و جامعه را در دستور کار قرار دهند و از طرفی واکسیناسیون عمومی سرعت گیرد.

فرماندار ویژه دهلران خواستار تامین نیروی انسانی پزشک و پرستار و واکسن شد و افزود: روزانه باید یک هزار نفر واکسینه شوند.

وی گفت: راه اندازی سی تی اسکن در بیمارستان شهدا، تامین دستگاه اکسیژن ساز ، افزایش تخت و تامین دارو، سرم و داروهای خاص کرونا از دیگر نیازهای درمانی شهرستان دهلران است.

وی به نزدیک بودن فصل حضور عشایر کوچرو در منطقه اشاره کرد و گفت: عشایر کوچرو بدون واکسینه شدن وارد شهرستان نشوند.

عسگری به اربعین و محل تردد زائران از این شهرستان هم پرداخت و تاکید کرد: در صورت برگزاری اربعین باید برنامه ریزی و ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان دهلران واکسینه شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار