رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزار بافنده درسطح استان اشتغال مستقیم دارند گفت:صادرات ۸۵ درصد فرش تولید شده کشور از گمرکات استان صورت می پذیرد.
کد خبر: ۹۸۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 29 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از سازمان صمت استان تهران «یداله صادقی» اظهار داشت: وجود واحدهای تکمیل و مرمت فرش و کارخانجات قالیشویی، پشم شویی و رنگرزی به همراه توان تجاری بازار بزرگ فرش تهران و مرکزیت در معاملات زنجیره تامین فرش دستباف از مزیت های استان تهران است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۱۹۴ جواز کارگاهی تولید و طراحی و مرمت فرش دستباف و هزار و ۷۹۱ گواهی نامه دوره آموزشی، تعداد ۱۰۵ پروانه قالیشویی، ۱۵پروانه چله دوانی ودارکشی وهزار ۸۳۸ پروانه دررسته های فرش دستباف صادر شد.

صادقی با اشاره به فعالیت رسته های فرش درقالب اتحادیه ها وتعاونی ها تاکید کرد: در استان تهران، تعداد ۱۵۴تعاونی بالغ بر چهارده هزار و ۷۷۰ نفرتحت پوشش خود دارند که ضمن تامین نیازهای شغلی ازحقوق قانونی این صنف نیز درمراجع مختلف دفاع می کنند.

وی افزود: درسال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۵۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع انواع فرش در تهران و شهرستان های استان اعم از ورامین، فیروزکوه، ری و اسلامشهر، ملارد و بهارستان تولیدشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: کمبود مواد اولیه و سرمایه ثابت و در گردش با نرخ مناسب، و نبود فرهنگ مصرف فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی و لزوم تبلیغ فرشهای دستباف با قیمت مناسب توسط رسانه ها، و محدودیت شدید بودجه ای برای بیمه قالیبافان از مشکلات عمده این هنر- صنعت است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار