مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان داشت: ورودی شهرهای فارس و از جمله شیراز ، انباشته از انواع زباله ها و پلاستیک است که با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرستان شیراز، در شان مردم این شهرستان نیست.
کد خبر: ۹۸۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 26 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حمید ظهرابی روز پنجشنبه همزمان با هفته دولت در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت محل، دفن اصولی پسماندها و سایت دفن زباله بخش ارژن افزود :سایت های دفن زباله از مهمترین و ضروری ترین پروژه های زیرساخت هر شهر است که با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و دفن اصولی و بهداشتی پسماندها عملیات اجرایی این طرح آغاز شد که جا دارد از مسوولان و دست اندرکاران این امر، قدردانی کرد.

ظهرابی افزود: در حریم جاده ها و خارج از محدوده شهرها با توجه به قانون، وظیفه جمع آوری زباله و دفن آن، بر عهده بخشداری هاست که انتظار می رود با اتمام این طرح دیگر شاهد، پراکندگی زباله در مسیرها نباشیم.

سایت دفن زباله خانه زنیان در مساحتی بالغ بر ۱۴ هکتار ساخته می‌شود و مسیر دسترسی آن ۵ کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد.

برای بهره برداری از این پروژه، بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مکعب، خاکبرداری نیاز است.که با پیش بینی مشاور طرح، بین ۲۱۴ تا ۴۰۰ هزار متر مکعب زباله در این مکان دفن خواهد شد و طبق برآورد صورت گرفته از رشد جمعیت و سایر جوانب مربوط به آن، مساحت در نظر گرفته شده برای دفن، ۳۰ تا ۵۰ سال آینده مناسب خواهد بود.

برچسب ها: ورودی ، شیراز ، زباله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار