مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که برای تامین زیر ساخت ها ، دستگاه های اجرایی خدمات رسان ، زمین رایگان در این شهر دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۸۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 21 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» مسعود حق لطفی گفت : هر یک از دستگاه های اجرایی خدمات رسان می توانند برای توسعه و اجرای زیر ساخت ها مانند آب ، برق ، گاز ، مخابرات و امثال  از شرکت عمران شهر جدید هشتگرد زمین تحویل بگیرند.

وی بیان داشت: این اقدام با هدف تسریع در اجرای طرح های زیر ساختی بوده تا ساکنان شهر جدید هشتگرد بتوانند از خدمات لازم بهره ببرند.

حق لطفی بیان داشت : براساس  قانون، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به عنوان سازنده شهر در سنوات گذشته نسبت به تحویل زمین به دستگاه های دولتی برای تاسیس نمایندگی ادارات در این شهر اقدام لازم انجام داده است.

وی با گلایه از برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز گفت : با وجود اینکه زمین در اختیار این دستگاه ها قرار گرفته اما هنوز نمایندگی های  بسیاری از ادارات در شهرجدید هشتگرد استقرار نیافته اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد به مشکلات برخی مجتمع های مسکونی در این شهر اشاره کرد و گفت :  پروژه ۵۲۰ واحدی  مسکونی «ابنیه راه روماک»  از جمله پروژه هایی است که برای خریداران واحدهای آن مشکلاتی به وجود آمده است.

حق لطفی در تشریح پرونده این مجتمع مسکونی اظهار داشت :   شرکت روماک به عنوان پیمانکار پروژه مسکن مهر در سال ۹۷ تقاضای خودمالکی ۱۰۴ واحد مسکونی را داشته که پس از اخذ مجوز در سال ۹۸ از شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، بدون انجام مراحل اداری و تملک واحدها، نسبت به کلاهبرداری و واگذاری واحدها به غیر اقدام نموده که اکنون پرونده مالباختگان در محاکم قضایی در دست رسیدگی است.

وی  از خریداران واحدهای پروژه های مسکن مهر به ویژه پروژه های نیمه تمام و تحویل قطعی نشده ، خواست تا در زمان معامله واحد مسکونی از شرکت عمران استعلام بگیرند که این مهم  گامی مثبت در جهت پیشگیری از موارد مشابه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درخصوص صدور الحاقیه به اراضی درحال معامله در شهر جدید هشتگرد گفت: یکی از اهداف شرکت عمران در واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی، کمک به رونق و آبادانی شهر است و بر اساس توافق اولیه و قراداد صادره ، خریدار می بایست شخصا در مدت زمان مشخص نسبت به احداث بنا اقدام‌نماید لیکن عدم اجرای تعهدات از سوی خریدار اولیه و نگاه به سرمایه گذاری ایشان منجر به کاهش فضاهای مورد نیاز در شهر می گردد.

وی ابیان داشت :  از آنجاکه واگذاری به غیر و اجرای تعهدات توسط اشخاص ثالث در قرارداد جاری پیش بینی نشده بود  لذا از سال ۹۷ با ورود سازمان بازرسی به این موضوع رسیدگی و خریداران جدید ملزم به دریافت الحاقیه از شرکت عمران و پذیرش تعهدات هستند که البته شرکت عمران مسوولیتی نسبت به خریدارانی که  خارج از سیستم اداری معامله نموده اند را نخواهد داشت.

شهرجدید هشتگرد با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت با تکمیل و واگذاری حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر و حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن جمعیت آن در سال های آینده از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار