فضل الله رنجبر درگفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه از شتاب عملیات واکسیناسیون در کرمانشاه خبر داد و گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عزاداری سبب بروز بحران در استان می شود.
کد خبر: ۹۸۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 18 August 2021

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: به هیئت ها ابلاغ شد که در فضای باز و بدون حرکت دسته های عزاداری،مراسم را برگزار و مسئولیت نظارت بر فعالیت هیئت ها با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت امنای هئیت های عزاداری است.

وی افزود: متاسفانه  تعدادی از مردم رعایت نکرده و دسته جمعی حرکت می کنند که خطر شیوع ویروس کرونا را تجدید کرده، در فضاهای سر بسته برگزاری مراسم ممنوع و دسته ها باید در خیابان های هم جوار عزاداری کنند و در صورت رعایت به سلامت آحاد جامعه کمک کرده اند. امیدواریم مردم در تاسوعا و عاشورا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت  و از دادن نذورات به صورت شربت و شیرینی و غذا خودداری و به صورت جیره خشک و در ظروف یکبار مصرف در بسته توزیع کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند، وضعیت بحرانی خواهد شد، اکنون بیش از ۱ هزار ۱٠٠ نفر روی تخت بیمارستان ها هستند و ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل شدن است و در صورت تکمیل به ناچار باید بیمارستان صحرایی احداث شود و مردم در رنج و عذاب قرار خواهند گرفت،لذا انتظار داریم  مردم رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد:دیروز اکیپ های اعظامی به پاساژها و مجتمع های تجاری مراجعه، بعضی ها مقاومت و برخی همکاری کردند، اکیپ های نظارتی در سطح شهر هستند و از کسبه تقاضا داریم رعایت کنند که بتوانیم موج پنجم را باموفقیت پشت سر بگذاریم.

این مسئول بیان کرد: درب آرامستان کماکان بسته است و صرفا در روز عاشورا برای هیئت هایی که مجوز تردد دارند،باز می شود.

رنجبر متذکر شد: مجوز های تردد در ورودی و خروجی های شهر کرمانشاه کنترل میشوند و نیروهای انتظامی مستقر است حتی برخی از ورودی های فرعی به جاده های اصلی را به وسیله ی خاکریزهای ایجاد شده از طریق راهداری مسدود و در مبادی ورودی و خرجی پلیس راه ها نیز پلیس راه و نیروهای انتظامی مستقر هستند و از ورود خودروهای غیربومی با جدیت جلوگیری میکنند و باید برگردند و آنهایی که عبور کنند جریمه دوبرابری خواهند شد.

وی در پایان گفت: ۹پایگاه واکسیناسیون در کرمانشاه مستقر است که یکی از آنها خودرویی و بقیه به صورت ثابت در سطح شهر عملیات واکسیناسیون را با جدیت انجام می دهند و مشکلی در ارتباط با واکسیناسیون نداریم و جمعیت هدف به راحتی واکسن دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار