مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به اجرای طرح انتقال آب کشاورزی به روستای شهرستانک، گفت: با اجرای این طرح کشاورزی و باغداری روستای شهرستانک رونق می گیرد.
کد خبر: ۹۸۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 17 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» اسماعیل صارمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح انتقال آب کشاورزی روستای شهرستانک در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: منطقه شِنِستان روستای شهرستانک هر ساله چندین بار محل سقوط بهمن در فصل زمستان و نیز میزبان ریزش کوه و سنگ و صخره در سایر فصول سال است که مشکلات عدیده ای از قبیل خالی کردن و رگلاژ نهر سنتی توسط باغداران پس از هر بار ریزش و مسدود شدن نهر و بهم ریختن تناوب آبیاری باغات و مشکلات اجتماعی رابه دنبال داشت.

وی اظهار داشت: در این راستا تصمیم به اجرای طرح انتقال آب کشاورزی برای رفع این نقیصه انجام گرفت.
صارمی گفت: طول مسیر لوله گذاری ۷۵۰ متر و سایز لوله استفاده شده ۲۰۰ میلیمتر می باشد که  با اعتباری بالغ بر  ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای جهاد کشاورزی کرج و نیز خودیاری کشاورزان منطقه انجام شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج عنوان کرد:  این طرح با هدف مدیریت منابع آبی و بهره برداری صحیح از روان آب های سطحی و بالا بردن راندمان تولید  و جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ بستر تولید انتخاب شده و تمام عملیات از قبیل حمل متریال و اجرا به علت عدم دسترسی ماشین آلات و تجهیزات بصورت دستی انجام گرفته و پروژه با همت اداره فنی زیربنایی جهاد کشاورزی کرج به اجرا رسیده است.

شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی  زراعی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار