مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۳۹ اکیپ ثابت و سیار کار نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را برعهده دارند.
کد خبر: ۹۸۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 15 August 2021
 مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۳۹ اکیپ ثابت و سیار کار نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را برعهده دارند.

به گزارش تابناک همدان، محمود رضا رسولی افزود: برهمین اساس تیم‌های دامپزشکی، بازرسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی، در مکان‌های مشخص مستقر شده و بر روند ذبح دام نظارت کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، امسال ذبح دام در خیابان‌ها و معابر ممنوع است، اظهار داشت: این طرح به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و تامین غذای سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان و در راستای اطمینان خاطر نیکوکارانی که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به ذبح دام و نذر قربانی می‌کنند، انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه گروه‌های بازرسی و نظارت بهداشتی در اداره‌های دامپزشکی استان تجهیز و سازماندهی شده اند، از شهروندان خواست که نسبت به تامین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نیاز به معاینه رایگان دام ها، نذورات و لاشه دام‌های قربانی، مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یا سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.

وی اظهار داشت: در طول دهه اول محرم اکیپ‌های سیار و بازرسان دامپزشکی در سطح استان همدان حضور داشته و بر کشتار دام نظارت کامل دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در روز تاسوعا و عاشورا، ۲۳ دامپزشک، ۳۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۱ ناظر شرعی بر کشتار دام نظارت دارند و در صورت تماس با شماره ۱۵۱۲، اکیپ سیار دامپزشکی نیز آماده خدمت رسانی به مردم است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار