مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای پیش رو به خصوص تجمعات عزاداری ضروری است.
کد خبر: ۹۸۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 14 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید غلامرضا میری با اشاره به بایدها و نبایدهای ایام محرم افزود: مراسم های مذهبی و عزاداری تنها در مکان های باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است.
وی یادآورشد: تمامی دستورالعمل ها و نکات لازم در ایام محرم و صفر در جلسه ای در فرمانداری، با حضور دستگاه های مربوطه از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، نیروی انتظامی، صدا و سیما، روسای هیئت های مذهبی، حسینه ها و... ابلاغ شده است.
وی افزود: طبق دستورالعمل های ابلاغ شده تمامی مراسم های مذهبی و عزاداری باید در فضای باز، با حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک و همراه با ضدعفونی باشد.
وی اضافه کرد: راه اندازی و برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش نذورات گرم، استفاده از حیواناتی نظیر اسب و شتر در مراسم های تعزیه خوانی، علم گردانی، نخل گردانی و مراسم در فضاهای بسته ممنوع اعلام شده است و با افراد خاطی شدیداً برخورد صورت می گیرد.
میری ادامه داد: علاوه بر همکاران بهداشت محیط، توسط سمن ها، نیروهای داوطلب، هلال احمر، ستاد تبلیغات و... بازرسی های مستمر و منظمی صورت می گیرد که تذکر و آموزش های لازم داده می شود و در صورت استمرار خطا به سازمان تبلیغات اسلامی، نیرو انتظامی و دادستانی ارسال و برخورد لازم صورت می گیرد.
وی گفت: به خاطر حفظ سلامتی مردم پخش نذورات گرم ممنوع بوده و نذورات باید به صورت مواد و جیره های خشک و بسته های سلامت باشند.
وی تاکید کرد: آموزش های لازم در خصوص نکات و پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است و امید می رود با حفظ نکات بهداشتی و پایبندی به دستورالعمل های ابلاغی، ضمن حفظ سلامتی خود و دیگران، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را به نحو شایسته انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار