فرماندار تهران:
فرماندار تهران با اشاره به شرایط شکننده و همه‌گیری شیوع بیماری کرونا و همزمانی آن با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌ عزاداری الزامی است و هیات‌های مذهبی موظف به اجرای این دستورالعمل‌ها هستند.
کد خبر: ۹۸۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 14 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» از فرمانداری، "عیسی فرهادی" خطاب به مسئولان هیات های عزاداری در پایتخت گفت: مسئولان هیات باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد شرکت‌کنندگان و زمان برگزاری که بیش از ۲ ساعت نشود توجه داشته باشند و مراسم‌ فقط در مکان‌های روباز و دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود.

وی ضمن تشکر از کسانی که در این مناسبت و مناسک مذهبی، با رعایت کامل پروتکل‌ها به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: از همه هیات‌ها، مساجد و برگزارکنندگان مراسم‌ عزاداری تقاضا داریم مسائل مربوط به پروتکل های بهداشتی و ابلاغیه‌های مصوب قرارگاه و ستاد ملی را مراعات کنند.

️فرهادی با درخواست از مردم تهران برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: برخی از مجالس در داخل خانه‌ها برگزار می‌شود که باید با مراعات این موضوعات انجام شود.

️فرماندار تهران با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور به لحاظ روند شیوع بیماری خطیر و حساس است، ابراز کرد: بدون هماهنگی و همدلی مردم امکان موفقیت در هیچ‌کاری وجود ندارد.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز جمعه (۲۲ مردادماه) گزارشی از مرگ و میر در پایتخت گزارش نکرد اما براساس آمارها اعلام کرد: ۵۲۷ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

براساس این گزارش از روز پنجشنبه تا روز جمعه ( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید - ۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۵ نفر رسید و تا کنون سه میلیون و ۶۷۴ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دُز رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار