رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: شرایط تنها بیمارستان شهرستان، بحرانی است و تمام ظرفیت بستری این مرکز درمانی تکمیل است.
کد خبر: ۹۸۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 11 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمدرضا حجتی افزود: شهرستان فراهان در وضعیت بسیار بدی از پیک کرونا قرار دارد و روزانه ۴۵_۲۵ تست pcr و ۵۰ تست rapid انجام، که از این تعداد۲۰_۱۵ مورد مثبت اعلام می شود، اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، بدون شک روزهای بسیار تلخ تری را در پیش رو خواهیم داشت.
وی یادآورشد: ۲۱ تخت اختصاص یافته در بخش بستری کاملاً تکمیل است.
وی تاکید کرد: تاکنون حدود ۹۷۰۰ دُز واکسن کرونا در سطح شهرستان تزریق شده و ۳۴ درصد از جمعیت گروه هدف مطابق سند ملی واکسینه شده اند که در صورت همکاری مردم و مراجعه به موقع آن ها این تعداد افزوده خواهد شد.
دکتر حجتی اضافه کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو توصیه نخست ما به همگان این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا حتی المقدور از انجام سفر به شهرستان خودداری کنند چرا که با توجه به عدم فراهم بودن امکانات و محدودیت امکانات ارائه خدمت سخت است و از مردم علی الخصوص افراد مسن و همچنین افراد مبتلا به بیماری زمینه ای می خواهیم که در این ایام حتی المکان در مراسمات عزاداری شرکت نکرده و از طریق رادیو و تلویزیون آن را دنبال کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان به کمبود سرم در مراکز درمانی سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده و پیگری های وزارت بهداشت، امید می رود که در روزهای آینده این کمبود موقت مرتفع شود.
وی یادآور شد: مردم شهرستان همه ساله مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را باشور حسینی برگزار می کنند، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و شرایط بحرانی پیک پنجم کرونا از مردم میخواهیم که با پیوستن به پویش نذر سلامت، به جای پخت غذا و نذورات، شبکه بهداشت و درمان فراهان را در تهیه تجهیزاتی چون گان، دستکش، موادضدعفونی کننده و... یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار