کد خبر: ۹۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 21 September 2015
مدیرکل اداره مدیریت بحران استانداری البرز خسارات تندباد هفته گذشته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تندباد شدید و رگبار برای ساعاتی، شرایط جوی استان البرز به‌ویژه در ارتفاعات را طی روزهای گذشته متشنج کرد.

در همان روز خبرگزاری فارس به نقل از محمدتقی ایرانی فرماندار شهرستان کرج از گم شدن یک چوپان اهل کشور افغانستان در اطراف روستای دوروان خبر داد.

ایرانی گفته بود: این چوپان به همراه گله گوسفندان در اطراف روستای دوروان حضور داشته که از زمان تندباد و رگبار خبری از وی در دست نیست و بر اساس گزارش ساکنان محلی، نیمی از گله که در محل چرا رها شده بود، پیدا شده است، اما تا این لحظه خبری از چوپان و باقی گله نیست.

ساعاتی بعد این چوپان در حالی که شرایط جسمی ویژه‌ای داشت و به شدت مجروح شده بود، در ارتفاعات البرز پیدا شد و توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر به منطقه امن منتقل گردید.

حال خبرنگار فارس در کرج برای پیگیری ابعاد این حادثه و خسارات تندباد و رگبار شدید با ابوالقاسم باقری مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت‌وگویی انجام داد.

باقری در این ارتباط گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف به ویژه جهاد کشاورزی، اداره برق، مخابرات و اداره آب مشغول بررسی میزان خسارات بوده و هنوز جمع‌بندی نهایی در این زمینه انجام نشده است.

وی اظهار داشت: تا این لحظه تلف شدن حدود 100 رأس گوسفند به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل‌های مقطعی در ارتفاعات استان البرز به ویژه اطراف روستای دوروان قطعی شده است.

مدیرکل اداره مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: خساراتی نیز به باغات و اراضی کشاورزی از جمله باغات روستاهای حاشیه جاده چالوس و همچنین روستاهای شهرستان طالقان وارد شده است که هم‌اکنون اداره جهاد کشاورزی در حال بررسی میزان این خسارت‌ها هستند.

باقری افزود: خوشبختانه تندباد فوق به زیرساخت‌های اصلی استان البرز به‌ویژه راه‌های ارتباطی، شبکه مخابرات، آب، گاز و برق آسیب جدی وارد نکرده است، اما تعدادی از راه‌های روستایی به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود شده بود که در همان ساعات ابتدایی حادثه، با تلاش راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها، راه‌های مسدود شده، بازگشایی گردید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در استان البرز چه تمهیداتی باید فراهم شود، گفت: نیازهای بسیاری در این حوزه داریم که بخش‌هایی با تلاش یک ساله اداره مدیریت بحران تدوین و در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

این مسئول افزود: مهمترین نیاز ما تخصیص بودجه‌ای مستقل برای مدیریت بحران است که در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به جذب بودجه اضافی از دولت، برای کمک به آسیب‌دیدگان هزینه کنیم.

باقری در پایان اظهار داشت: استانداری البرز برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه انجام داده و به زودی جزییات آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار