با هدف تامین برق، روزانه ۶میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه‌های استان می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 07 August 2021

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اعلام این خبر گفت: در پی افزایش دما درفصل بهار و تابستان که بواسطه آن استفاده از وسایل سرمایشی، حجم مصرف برق مردم بصورت چشمگیری بالا می رود و با توجه به اینکه سوخت اصلی نیروگاههای استان از انرژی گازتامین می شود تلاش می کنیم جریان گاز نیروگاهها پایدار و مستمر بماند.

علی طالبی افزود: این شرکت برای کمک و همراهی در تامین برق استان و کاهش قطع مکرر برق، نهایت تلاش خود را برای پایداری تامین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی علی آباد کتول، نیروگاههای کوچک مقیاس 5مگاواتی مراوه تپه، 25مگاواتی گنبد کاووس و 25مگاواتی رامیان انجام می دهد.

وی گفت: در چهار ماه امسال، بیش از یک میلیارد و ۱۳۳میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه‌های تولید برق استان شده و این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۹۹۰میلیون مترمکعب فراتر نرفته است.

وی گفت:این شرکت ازاحداث نیروگاه‌هایی با مقیاس کوچک درنقاط پراکنده استان بخصوص در شهرک‌های صنعتی استقبال کرده وبا تامین یارانه‌ها و مشوق‌هایی برای احداث خطوط انتقال اختصاصی اینگونه واحد‌ها، برای افزایش سهم تولید برق این واحد‌ها تلاش می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار