مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با گرامیداشت ایام محرم و آیین عزاداری مسلمانان، به سوگواران توصیه کرد که امسال در ماه محرم با توجه به شرایط کرونایی جامعه عزاداران مواد ضدعفونی، کپسول اکسیژن و اهدای ماسک را نذر کنند.
کد خبر: ۹۸۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 04 August 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام حمید مقامی صبح امروز در ارتباط مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: در ترویج این نوع نذورات متناسب با نیازهای امروز جامعه با ایجاد پویش‌های مختلف باید تلاش کرد.

وی از اساتید و نخبگان خواست جامعه را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس کنند و گفت: باید فرهنگ حسینی را که اشاعه جلوه‌های ایثار و امر به معروف ونهی از منکر است پررنگ‌تر کنیم زیرا یکی از نیازهای امروز جامعه زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی و امر به معروف و نهی از منکر است، باید نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فرهنگ‌سازی کرد.

مقامی با اشاره به فعالیت مداحان و مبلغان در ترویج فرهنگ اسلامی و مذهبی بیان کرد: چنانچه این افراد بتوانند در این ایام در کنار سوگواری‌های حسینی منکرهای امروز جامعه و وظایفی را که نسبت به یکدیگر داریم اطلاع‌رسانی کنند می‌توانیم در قطع زنجیره کرونا گام برداریم.

 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس تاکید کرد: به توصیه رهبر انقلاب اسلامی امروزه نظر پزشکان در قطع زنجیره کرونا اثرگذار است و افراد جامعه نیز باید نسبت به این موضوع دقت‌ لازم را داشته باشند.

مقامی گفت: منکرهای کرونا را باید به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یادآوری کرد و دیگر دستگاه‌های متولی باید نسبت به این موضوع جامعه را حساس کنند.

وی برگزاری روضه‌های خانگی در این ایام را مهم توصیف کرد و گفت: یکی از سنت‌های دیرینه شیعیان در تعظیم شعائر حسینی برگزاری روضه‌های خانگی است که البته باید با رعایت اصول بهداشتی و در فضای باز و حساسیت فراوان برگزار شود.

 

 

برچسب ها: ندر ، محرم ، ماسک ، مواد ضد عفونی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار