بهرام آجرلو گفت: ریزش از صنف نوشت افزار و ابطال پروانه در زمان کرونا به شدت افزایش پیدا کرد، به گونه ای که ۷۰ درصد فروش خود را از دست دادیم.
کد خبر: ۹۷۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 13 July 2021
اغتشاشات، کرونا و نوسان دلار فروش صنف نوشت افزار را ۷۰ درصد کاهش داد
به گزارش «تابناک البرز» رئیس اتحادیه صنف نوشت افزار کرج با اشاره به اینکه از مهر ۹۸ تاکنون با مصیبت ناشی از کرونا و دلار رو به رو شده ایم گفت: افزایش قیمت شدید دلار باعث شد همکاران ما اجناس خود را با قیمت قبل فروخته و نتوانند آن را جایگزین کنند.
بهرام آجرلو افزود: اغتشاشات آبان ماه سال ۹۸ دومین ضربه به اتحادیه نوشت افزار وارد شد چرا که شب عید این واحدهای صنفی مهر و آبان است، آذر و دیماه هم آلودگی هوا و تعطیلی مدارس کاسبی مغازه های نوشت افزار را کساد کرد.
وی با اشاره به اینکه اسفند سال ۹۸ کرونا هم مزید بر علت شد، افزود: مشتری های ما دانشجو، دانش آموز و ادارات هستند، مدارس آنلاین شدند و ادارات هم به دورکاری روی آوردند. تعداد فروش خودکار، مداد و دفتر نسبت سال قبل از آن ۱۰۰ درصد زمین خورد.
آجرلو تصریح کرد: فروش نوشت افزار به شدت کاهش پیدا و تنها صنفی که مغفول ماند صنف ما بود، صنف نوشت افزار را حتی در گروه بندی ها هم قرار ندادند، قبل از ویروس کرونا ورود و خروج از صنف نوشت افزار آسان بود.
وی گفت: متاسفانه اغلب افرادی که به صنف نوشت افزار پیوستند، علاوه بر برگشت چک، سرمایه خود را هم از دست دادند. ریزش از صنف ما و ابطال پروانه در زمان کرونا به شدت افزایش پیدا کرد، به نوعی ۷۰ درصد فروش خود را از دست دادیم.
آجرلو با اشاره به اینکه ۷۵۰ واحد صنفی در کرج فعالیت دارند که عملا ۶۰۰ واحد آنها مستقیما با نوشت افزار سر و کار دارند، از وزارت صمت و ارشاد صرفا اسمی حمایت داریم، ارشاد صرفا ناشران و کتاب فروش ها را حمایت می کند.
وی در خاتمه گفت: تمام ادعاهای حمایتی دولت پوچ و توخالی بود، وام ۱۸ درصد را همان بانک هم به واحد صنفی عرضه می کند و منتی ندارد، ۶ نفر از اعضا در سایت تحفه ثبت نام کردند و تنها ۲ نفر موفق به دریافت وام شدند.
برچسب ها: نوشت افزار ، کرونا ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار