معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی ۴۰۰ مورد کرونا دلتا در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ 10 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ نمونه موارد مثبت در استان مرکزی شناسایی شده است که نشان از قدرت سرایت پذیری نوع دلتای این ویروس دارد.
وی یادآورشد: تا سه هفته پیش کمتر از ۶ درصد از موارد تست ها، نوع هندی یا دلتا بود، اما در حال حاضر این میزان به بالای ۸۰ درصد رسیده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر شمار بیماران سرپایی و موارد بستری و شمار موارد ابتلا به کووید به سرعت در حال افزایش است.
دکتر صادقی با اشاره به اینکه این نوع ویروس ۵۰ درصد بیشتر از انواع قبلی سرایت پذیری سریعتر و میزان مرگ و میر بالاتری نسبت به انواع قبلی دارد، گفت: اگرچه پیک چهارم در شرف تمام شدن بود، متاسفانه شروع بلافاصله این موج در حالی که خستگی شدیدی در بین کادر درمان موج می زند و نگرانی از تامین تجهیزات وجود دارد، مدافعان سلامت تمام تلاش خود را خواهند کرد تا نگذارند در این پیک نیز، مشکل خاصی برای همنوعان خود به وجود بیاید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تمام ظرفیت های درمانی آماده است و در شهر اراک ۷۰۰ تخت بیمارستانی و بستری برای بیماران کرونایی در این موج پیش بینی شده است.
دکتر صادقی تاکید کرد: علیرغم آمادگی کادر درمانی و بهداشتی برای مقابله با این بیماری و نوع جهش یافته آن در موج پنجم، از مردم می خواهیم با بالا بردن سطح رعایت پروتکل های بهداشتی خود، میزان تلفات و زمان ادامه داربودن این موج را کاهش دهند و یاری گر مدافعان سلامت و خدمتگزاران خود در مراکز درمانی و بیمارستان ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار