ورود فاضلاب شهرک های صنعتی به مزارع اشتهارد، دغدغه روز و شب کشاورزان این منطقه است.
کد خبر: ۹۷۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 10 July 2021
سبزي با طعم فاضلاب/ آسیب فاضلاب صنعتی به ۴۰۰ هکتار مزارع اشتهارد
به گزارش «تابناک البرز» مشکل حل نشده ورود آب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد به زمین های کشاورزی باعث ناراحتی کشاورزان و کاهش کیفیت محصولشان شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد با اشاره به این که بخشی از آبهای روان و فاضلاب های شهرک صنعتی به بخش زهکشی و هم به بخش کشاورزی آسیب وارد کرده است،  گفت: متاسفانه فاضلاب شهرک صنعتی به آبی که کشاورزان استفاده می کنند ورود پیدا کرده است و در این خصوص گزارشی تنظیم کردیم و برای شهرک صنعتی فرستادیم.

میرزایی  افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار از زمینهای پایین دست و زهکش کشاورزی این شهرستان در معرض خطر جدی فاضلاب شهرک صنعتی قرار دارد.

ثاقبی ، مدیرعامل شهرک صنعتی اشتهارد نیز گفت: تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی اشتهارد با ورودی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار مترمکعب در روز ، ۶۰ درصد آبی را که به صورت پساب می آید ، به شکل تصفیه شده خارج می کند.

شیبک ، فرماندار اشتهارد گفت: استفاده از فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه در شهرک صنعتی کوثر یکی از اولویت ها و در دستور کار قرار گرفته است.

تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد روزانه ۳ هزار لیتر پساب را در خود جای می‌دهد که با تقویت و بهسازی آن می توان میزان زیادی از آب تصفیه شده را به درون شهرک بازگرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار